הקרב על המים: מחלוקת בין קבלן לעיריית מעלה אדומים חוזרת לביהמ"ש לעניינים מקומיים

הסכסוך - בעקבות גבייה של אגרת חיבור מים בהיקף 155 אלף שקל; השופט במחוזי: ייתכן שיש להתחשב במצב הפיננסי של העירייה

המחלוקת בין עיריית מעלה אדומים לבין קבלני הבניין סאסי חוזרת לבית המשפט לעניינים מקומיים. כך החליט בית המשפט המחוזי בירושלים. בכך קיבל ביהמ"ש באופן חלקי ערעור של עיריית מעלה אדומים. הקבלנים מבקשים מהעירייה להשיב להם כספים שגבתה עבור אגרת חיבור מים.

השופט משה גל, בהסכמת השופטים מיכאלה שידלובסקי-אור ומרים מזרחי, הורה לבחון את סוגיית השבת הכספים על רקע טענת העירייה לשינוי לרעה שחל במצבה.

עיריית מעלה אדומים גבתה מסאסי 155 אלף עבור "אגרת חיבור מים". הסכום שולם ב-1995-1999. בעקבות פסק דין בעליון בקשר למועצה המקומית מודיעין, פנתה החברה הקבלנית לבית-המשפט לעניינים מקומיים במעלה אדומים בבקשה להשיב לה את הכספים שנגבו שלא כחוק. על-פי הפסיקה, על רשות מקומית שגבתה תשלומי חובה ביתר מוטל ככלל להשיב את הכספים הללו לאזרח, בין אם התשלום נבע מטעות של האזרח או נבע עקב טעות או התרשלות מצד הרשות.

הערעור לבית-המשפט המחוזי הוגש לאחר פסק דין של בית-המשפט לעניינים מקומיים. בפסק הדין נדחתה הטענה כי הכספים גולגלו אל רוכשי הדירות. ביהמ"ש קבע כי העובדה שהחברה לא מחתה נגד התשלום איננה מונעת ממנה את החזרת התשלום. גם שופט ביהמ"ש הסכים עם טענה זו.

את העירייה ייצג עו"ד ג. רוגל ואת סאסי ייצד עו"ד ד. גלייזר. (ע"א 5526/04).