חברת נדל"ן לביהמ"ש: בנק דיסקונט התנער מהסכם למימון רכישת 4 קומות ב"שער העיר"

טוענת כי הבנק ניסה לשנות את התנאים בהסכם לאחר החתימה, דבר שאילץ אותה ליטול מימון יקר יותר

חברת גלקסי נכסים ונדל"ן הגישה היום (ב') לביהמ"ש המחוזי בת"א תביעה לאכיפת הסכם מימון עם בנק דיסקונט, לרכישת שטחי מקרקעין בבניין שער העיר (מגדל אביב) ברמת-גן.

בתביעה נאמר, כי באוגוסט 1999 חתמה התובעת ביחד עם חברות האחים עופר נכסים (1957) ולפריס אחזקות ישראל, הנמנות על קבוצת האחים עופר, על הסכם עם חברות אוסיף ואביב, לרכישת 12 קומות בשער העיר תמורת 196 מיליון שקל. חלקה של התובעת בשטחים היה ארבע קומות והיה עליה לשלם 65.4 מיליון שקל.

לטענת התובעת, באמצעות עוה"ד צביקה שטויירמן ויפית כהן, ביולי 2000 נחתם בינה לבין בנק דיסקונט הסכם מימון, בו התחייב הבנק להעמיד לרשותה הלוואה בסך 58.3 מיליון שקל. נקבע בו, כי 48 מיליון שקל יהיו בתנאים של נון-ריקורס, ואילו היתרה תינתן כהלוואה רק אם תימסר לבנק ערבות בנקאית עצמאית ואוטונומית.

התובעת טוענת, כי עמדה בכל התחייבויותיה בהסכם המימון, ואולם בהגיע העת להעמיד לה את המימון, נמנע הבנק מלהעמידו תוך הפרתו היסודית של הסכם המימון עליו חתם.

לדבריה, הבנק - שתנאיו של ההסכם עליו חתם לא נראו לו לפתע - התנער ממנו והעלה תנאים חדשים, שלא בא זכרם בהסכם המימון. בנסיבות אלה, נאלצה התובעת לתור אחר מקורות מימון אחרים ויקרים בהרבה, ולגייס אשראי בתנאים גרועים בהרבה בכדי לעמוד בהתחייבויותיה כלפי המוכרות. היא

גם נאלצה לפעול להקטנת יתרת התמורה, ולשם כך מכרה את אחת מארבע הקומות שרכשה.

לדברי התובעת, הואיל ובסופו של דבר נקבעה התמורה ל-39.6 מיליון שקל (נכון לפברואר 2003), היא מבקשת מביהמ"ש לאכוף את הסכם המימון לפי שיעור זה. ביהמ"ש מתבקש לאכוף על הבנק להעניק לה הלוואה בתנאים שנקבעו בהסכם המימון בסך 36.2 מיליון שקל.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 184305).