חברה ישראלית לסחר תרופות באמצעות האינטרנט טוענת לאפליה מצד מאסטרכארד העולמית

חברת האשראי הורתה ל-cal להפסיק את השירותים לתובעת - אך מעניקה אותם למתחרותיה

חברת אר.אקס פיימנתס (ישראל), שבשליטת נתן יעקובסון מקנדה, בעבר סגן נשיא י.ב.מ בקנדה, מבקש מביהמ"ש המחוזי בת"א לאסור על מאסטרכארד אינטרנשיונל להפסיק מתן שירותי אשראי וסליקה לחברה. התובעת, העוסקת בסחר בתרופות באינטרנט, הגישה גם תביעה בסך 2.7 מיליון שקל נגד מאסטרכארד .

על-פי כתב התביעה, במשך חודשים רבים פעלה החברה באמצעות מאסטרכארד, אולם לפתע החליטה זו לכפות על cal הישראלית להפסיק את מתן שירותי האשראי והסליקה לתובעת. זאת, בטענה שאספקת התרופות באמצעות סחר אלקטרוני לצרכנים בארה"ב, היא בלתי חוקית.

לדברי התובעת, cal הבהירה למאסטרכארד, כי לא יעלה על הדעת שתסרב לספק שירותים דווקא לחברה ישראלית, תוך הפלייה בוטה מול החברות המתחרות ברחבי העולם, ואף לאותם גופים המספקים תרופות בסחר אלקטרוני באופן שרלטני וללא מרשם.

אולם, לטענת התובעת, מאסטרכארד המשיכה לעמוד בסירובה, תוך שהיא שמה עצמה אפוטרופוס על חוקיות אספקת תרופות בארה"ב. כל זאת, שעה שהיא ממשיכה במתן שירותי אשראי וסליקה בשוק המסחר האלקטרוני בתרופות לחברות אחרות, הפועלות מחוץ לישראל.

התובעת מבקשת, באמצעות עוה"דיעקב וינרוט , ג. גונטובניק ויחיאל וינרוט, להורות למאסטרכארד להמשיך ולהעניק לה את שירותי האשראי והסליקה כפי שניתנו טרם הפסקתם ב-13.4.05, וכן לפצותה בגין הנזקים שנגרמו לה עד כה בסך 2.7 מיליון שקל.

על-פי כתב התביעה, יעקובסון הוא בעלי חברות העוסקות בסחר בינלאומי, תשתיות אנרגיה, תעשיית נפט, מפעלי זיקוק ומכרות. את פעילותו בישראל האוורד רייס, לשעבר יו"ר הסתדרות הרוקחים.

טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א 1842/05).