משרד הבריאות תובע מהכללית וממנתח לב שעבר לשורותיה 413 אלף שקל

התובעים: אין מנוס מהמסקנה לפיה בית-חולים שניידר גרם להפרת חוזהו של ד"ר פרנקל

רופא מתמחה לשעבר, במחלקה לכירורגיית לב וחזה בבית-החולים וולפסון, נתבע לפצות את בית-החולים ועמותה שתרמה כספים להכשרתו לאחר שעזב ועבר לבית-חולים אחר.

התביעה הוגשה לבית הדין האיזורי לעבודה בת"א ע"י משרד הבריאות ועמותת "הצל ליבו של ילד לזכר ד"ר עמי כהן ז"ל". העמותה מספקת ניתוחי לב לילדים חולים מארצות מתפתחות בבית-החולים וולפסון.

לפי התביעה שהוגשה באמצעות עו"ד רחל שילנסקי מפרקליטות מחוז ת"א, הנתבע, ד"ר ג'ורג' פרנקל נשלח להשתלמות יוקרתית בניתוחי לב ילדים בארה"ב, אליה התקבל רק בזכות קשריו האישיים של פרופ' שכנר, מנהל המחלקה לכירורגיית לב וחזה בבית-החולים וולפסון.

בשנה הראשונה להשתלמות, המדינה שילמה את שכרו של פרנקל ובשנה השנייה, הוא קיבל סיוע כספי נכבד ביותר מהעמותה ומתורמים נוספים.

בתמורה למענק חתם פרנקל על כתב התחייבות, לפיו בתום ההשתלמות ישוב לעבוד בבית-חולים וולפסון במשך ארבע שנים. לחילופין התחייב פרנקל שאם יעזוב את שירות המדינה לפני תום תקופה זו, ישיב למדינה את מענק ההשתלמות שקילב. תנאי ההשתלמות להם זכה פרנקל היו תנאים חריגים ביותר בשירות הציבורי.

לפי התביעה, מיד עם שובו של פרנקל לארץ, ובלי שעבד אפילו יום אחד בבית-החולים, הוא שלח מכתב המודיע על התפטרותו. לבית-החולים נודע שד"ר פרנקל החל לעבוד כרופא בבית-חולים שניידר שבבעלות קופת החולים הכללית.

לטענת התובעים, אין מנוס מהמסקנה לפיה בית-חולים שניידר גרם להפרת חוזהו של ד"ר פרנקל. "מדובר לכל הפחות בקנוניה שנרקמה בין הנתבעים, זמן רב לפי שהודיע פרנקל לבית-חולים וולפסון שלא ישוב לעבוד בבית החולים", נכתב בתביעה.

לטענת התובעים, התנהלותו של פרנקל היא בבחינת השלכת אבן לבור המים ממנו הוא שתה. לטענתם, יש בעובדה שד"ר פרנקל התחיל לעבוד בבית-חולים שניידר, דבר המעורר תמיהה, שכן פרנקל החל לעבוד שם עוד לפני שעבר את בחינות שלב ב' לסיום ההתמחות, כך שלא היה עדיין רופא מומחה.

לטענת התובעים, הפרת ההתחייבות של פרנקל הסבה לביה"ח נזקים עצומים, בין היתר, ירידה ניכרת במספר ניתוחי הלב שהיו מתוכננים להתבצע במחלקה לכירורגיית לב וחזה.

התובעים טוענים גם, כי בית-חולים שניידר התעשר על חשבון בית-חולים וולפסון ועל חשבון העמותה. הם תובעים מהנתבעים, פרנקל ושירותי בריאות כללית, לפצותם בסכום של 413 אלף שקל.

עו"ד של פרנקל, גדעון רובין אמר, כי "את תגובתינו נמסור בבית הדין".