בעל חברה לשירותים משפטיים וחוקר פרטי הורשעו בהצעת שוחד לפקידה בהוצל"פ

דני יופר וטוביה שועלי הציעו לפקידה 50 שקל תמורת כל ידיעה מתוך מאגר ההוצאה לפועל

בית משפט השלום ברחובות הרשיע את דני יופר, בעל חברת "דולפין" לשירותים משפטיים, ששימש כקבלן בהוצאה לפועל, ואת החוקר הפרטי טוביה שועלי, בהצעת שוחד לפקידה בלשכת ההוצאה לפועל שליד בית משפט השלום באשקלון.

בכתב האישום נגד השניים נטען, כי יופר הציע לעפרה שכן-טוב, ששימשה קלדנית של אחד השופטים ועבדה גם במתן שירות בהוצל"פ, 50 שקל עבור כל ידיעה שתעביר לשועלי, מתוך המסוף הממוחשב של לשכת ההוצל"פ. לפי ההצעה, שועלי יעביר לפקידה מספר תעודת זהות של אנשים, והיא תבדוק עבורו אם יש נגדם תיקי הוצל"פ. גם שועלי עצמו פנה לשכן-טוב בהצעה זהה.

יופר ושועלי הכחישו את המיוחס להם, וטענו, כי הראיות נגדם מסתכמות בעדותה של שכן-טוב, ומאחר שעדותה מעוררת יותר תהיות מאשר סימני אמת, יש לזכותם.

השופט גדעון ברק דחה את טענותיהם וציין, כי עדותה של הפקידה "עשתה עלי רושם אמין ובנוסף לכך עדותה נתמכת ע"י עדות התביעה, להן מסרה את הידיעה סמוך מאוד לאחר האירועים הנזכרים על ידה".

לעומת זאת קבע ברק, כי עדותם של יופר ושועלי "לא אמינות עלי ואינן מתיישבות עם ההתקשרות והקשר שהיה להם עם עפרה, וגם בהסתמך על עדותה של עפרה לאורך כל הדרך, שלה אני מאמין".

ביחס ליסוד הנפשי, הוסיף, "הנאשמים הכירו זה את זה, עבדו לא פעם במשותף ואין לי ספק, כי במסגרת עבודתם ותפקידיהם היו מודעים הם לאקט ההצעה שהציעו לעפרה - מעשה שאסור על-פי החוק".

הטיעונים לעונש יישמעו בעוד חודשיים. (ת.פ 1647/03).