רשות ני"ע לביהמ"ש: התגלו עובדות חדשות הנוגעות לחשדות המיוחסים לגדעון ישפה, מנהל בדורות

טוענת: התנאים שנקבעו בהסכמה בעניין הגבלת יציאתו של ישפה מן הארץ - לא מספיקים להבטחת התייצבותו למשפט

רשות ני"ע הגישה לביהמ"ש השלום בת"א בקשה דחופה לעיון חוזר בתנאי שחרורו בערובה ובתנאים מגבילים של גדעון ישפה.

תנאי השחרור כללו, בין היתר, צו עיכוב יציאה עד ליום 2.7.05 ואז יבוטל. לאחר ביטול הצו יוכל ישפה לצאת מהארץ והוא יתחייב לשוב לארץ עד ליום 6.7.05 אז יחודש הצו עד ליום 7.7.05.

בבקשה נאמר, כי בעקבות פעולות חקירה שנוהלו עי חוקרי רשות ני"ע, בימים האחרונים התגלו עובדות חדשות הנוגעות לחשדות המיוחסים לישפה. עובדות אלה מעלות חשד לעבירות חמורות ביותר שלא היו ידועות לרשות בעת שחרור של ישפה בתנאים מגבילים ביום 21.6.05.

לדברי הרשות, באמצעות עו"ד ירון ליפשס, כעת משגילתה את העובדות החדשות היא סבורה, כי התנאים שנקבעו בהסכמתה על-ידי ביהמ"ש, בעניין הגבלת יציאתו של ישפה מן הארץ, אינם מספיקים בכדי להבטיח את התייצבותו להליכי חקירה ומשפט.

אשר על כן מבקשת הרשות מביהמ"ש לבטל את החלטתו הקודמת ולקבוע תחתיה, כי לא יותר לישפה לצאת מהארץ ויוצא נגדו צו עיכוב יציאה מן הארץ לתקופה של 180 יום. לדברי הרשות לאור העובדות החדשות שהתגלו בימים האחרונים רק הוצאה צו עיכוב לתקופה זו תוכל להבטיח את התייצבותו של ישפה להליכי חקירה ומשפט ותמנע את החשש מפני הימלטותו מן הדין.

ישפה המנהל העסקים הראשי של חברת דורות נכסים ואחזקות וחתנו של בעל השליטה בחברה צבי דינשטיין נעצר בחשד לביצוע עבירות של קבל דבר במירמה נסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים בתאגיד ועבירת דיווח בכדי להטעות משקיע סביר. על-פי החשד הוא הסתיר עניין אישי שהיה לו בשורה של עיסקאות בהיקף של מיליוני ליש"ט שנערכו בין דורות לבין החברה הבת דוקליין בה מחזיק ישפה ב-50% מהון המניות. (ב"ש 2734/05).