יו"ר איגוד נהגי המוניות בגוש דן נעצר בחשד למעורבות בפרשת הזיופים בהתפקדות למפלגת העבודה

ביהמ"ש: מחומר החקירה מצטיירת תמונה קשה של שיבוש ההליך הדמוקרטי וקניית שלטון בכסף

יהודה בר-אור, 52, יו"ר איגוד נהגי המוניות בגוש דן וחבר מפלגת העבודה, נעצר על-ידי יאח"ה, בחשד לביצוע עבירה על-פי חוק המפלגות, בכך ששילם אלפי שקלים דמי חברות עבור אחרים כדי להקנות להם זכות הצבעה בפריימריס במפלגת העבודה.

כזכור, נפל חשד, כי טפסי ההתפקדות זוייפו וכי לגבי חלק מהבוחרים ההתפקדות היתה פיקטיבית. נציגת יאח"ה טענה בדיון, כי בשלב זה נמצאו ראיות לזיופים והתפקדויות פיקטיביות במטה של עמיר פרץ, ובשלב זה הטפסים המזוייפים שנתפסו הם רק ממטהו של פרץ.

לדבריה, יש לחקור אנשים רבים הן נהגי מוניות כמתפקדים והן רכזים שפקדו את האנשים בהוראתו של החשוד, חברי איגוד של נהגי המוניות ופעולות חקירה נוספות. עוד ציינה, פקד אורנה שמר, כי מדובר בחקירה סבוכה מאוד מבחינת היקף הנחקרים בה ופעולות החקירה שיש עוד לבצע.

השופטת חיותה כוחן, ציינה, כי הונחה בפניה תשתית ראייתית לכאורה, ממנה עולה, כי מספר לא מבוטל של נהגי מוניות שילמו דמי חבר בשיקים ובמקביל קיבלו החזר במזומן באמצעות רכזי ההתפקדות שקיבלו את הכסף מהחשוד.

עד כה הסתבר כי כל הרכזים והמתפקדים הפיקטיביים תמכו במועמדותו של עמיר פרץ אולם מזאת אין להסיק שהחקירה התמקדה בו בלבד אלא ההיפך הוא הנכון.

לדברי השופטת, מחומר החקירה מצטיירת תמונה קשה של שיבוש ההליך הדמוקרטי וקניית שלטון בכסף.

השופטת הוסיפה, כי אף שמדובר בהליך פנימי של מפלגה, יש לכך השלכה על כלל הציבור ועל ההליך הדמוקרטי בכללותו. לדבריה, מחומר החקירה עולה, כי החשוד פנה לאחר חקירתו השנייה למספר גורמים וביקש אותם שלא לספר במשטרה את הידוע להם ובכך ניסה לשבש את החקירה.

עוד ציינה, כי קיים חשש ממשי כי החשוד שמילא תפקיד פעיל ומשמעותי, בהליך ההתפקדות של נהגי המוניות ולמעשה עמד בראש הפירמידה, ינצל את כוחו להשפיע על עדים אחרים שטרם נחקרו ועל כן קיימת נגדו עילת מעצר.

השופטת הורתה להאריך את מעצר החשוד בארבעה ימים נוספים. (תיק מעצרים 12667/05).