5.1 מיליון שקל שחולטו מכספי אילון צברי טרם הועברו לקופת בית המשפט

על הסכום מוטל עיקול של מס הכנסה; גם רשות ני"ע מחזיקה 8.5 מיליון שקל שמקורם בפקדונות שהחזיק צברי בשוויץ

סכום של 5.1 מיליון שקל, אשר בית המשפט העליון הורה בנובמבר 2003 לחלט מכספי אילון צברי המופקדים אצל הנאמן פנחס רובין - עדיין לא הועבר לקופת בית המשפט.

מתברר שעל הסכום מוטל עיקול של מס הכנסה, ולכן הנאמן פנחס רובין איננו יכול להעביר את הסכום לבית המשפט. בדצמבר 2004 פנתה פרקליטות מחוז תל-אביב לרובין בבקשה להעביר את הכסף אלא שרובין הודיע, כי הכספים מעוקלים על ידי רשויות המס כך שגם אילו היה בידו להעביר את כספי החשבון לבית המשפט הוא חייב לקבל את אישורו הפורמלי של פקיד השומה, אשר הטיל את העיקול ועל בית המשפט לאשר את דבר הסרתו.

בעקבות כך פנתה היום (ה') פרקליטות מחוז תל-אביב מיסוי וכלכלה לבית המשפט העליון בבקשה להורות על חילוט הסכום המופקד בנאמנות אצל רובין לקופת בית המשפט, זאת על מנת שיוכל להעביר את הכספים בהתאם לפסק הדין.

המדינה ציינה עוד כי רשות ניירות הערך מחזיקה סכום של 8.5 מיליון שקל בבנק אינווסטק שמקורם בפקדונות שהחזיק צברי ללא היתר בבנק שוויצרי. כספים אלה נמשכו והועברו לרשות על ידי עד התביעה, ניראל בן-יוסף, וגם כספים אלה עוקלו על ידי רשויות המס ובשל חוב של צברי למס הכנסה.

הפרקליטות בשם רשות ניירות הערך הודיעה לבית המשפט העליון, כי היא מסכימה לעביר את הכספים המעוקלים בבנק אינווסטק למס הכנסה. על הבקשה חתומה אורלי דורון מנהלת המחלקה לנושאי ניירות ערך בפרקליטות מחוז תל-אביב.

אילון צברי,סמנכ"ל גמולות לשעבר,נידון לחמש שנות מאסר לאחר שבית המשפט העליון הפחית שנה אחת מעונש המאסר בן שש השנים שהוטל עליו במחוזי.

בנוסף נענה בית המשפט לב"כ של צברי, עוה"ד אביגדור פלדמן וש. יוסקוביץ וביטל קנס בסך 3.5 מיליון שקל שהוטל על צברי במחוזי. עם זאת הורה בית המשפט העליון לחלט סכום של 5.1 מיליון שקל שהיה מופקד בנאמנות אצל עו"ד פנסח רובין לאחר שקבע, כי מדובר בממון שהושג בעבירה.

צברי הורשע בעשרות עבירות של לקיחת שוחד, השפעה בדרכי תרמית על שערי ניירות ערך ומירמה והפרת אמונים בתאגיד. (ע.פ 4735/03).