הנפקות הליסינג מתאוששות אחרי קריסת קאר אנד גו: אלבר השלימה גיוס של 125 מיליון שקל

האג"ח דורג על ידי חברת מידרוג בדרוג של Aa2 (מקביל לדירוג מעלות AA)

חברת הליסינג אלבר, בבעלות איש העסקים אלי אלעזרא, ביצעה אתמול הנפקה של אג"ח Structure בהיקף כ-125 מיליון שקל.

האג"ח מגובה בתזרים מזומנים הנובע מעסקאות ליסינג תפעולי, והוא נושא ריבית המשקפת מרווח של כ-2% מעל אג"ח ממשלתי דומה. האג"ח דורג על ידי חברת מידרוג בדרוג של Aa2 (מקביל לדירוג מעלות AA).

את ההנפקה ליווה עוה"ד שמעון חזות ממשרד עוה"ד חבקוק-חזות.

אלי אלעזרא, יו"ר ובעלי חברת אלבר אמר כי, "כספי ההנפקה ישמשו להמשך צמיחת החברה ולשגשוגה. הנפקה מוצלחת זו, כך גם ההנפקות הקודמות משקפות ומביעות את אמון שוק ההון בחברת אלבר ובשוק הליסינג בכלל".

איציק תורג'מן, מנכ"ל אלבר, מסר כי, "בכל אחת מההנפקות האחרונות שווקו אגרות החוב למשקיע בודד או לקבוצת משקיעים קטנה . כמו כן, ולמרות פרשת קאר אנד גו, זכו איגרות החוב של אלבר לדירוג גבוה , והדבר מדבר בעד עצמו, וכי רמת האמון של שוק ההון והחברות המדרגות באגרות החוב של החברה, ניכרת במיוחד לנוכח פרשת קאר אנד גו".

נזכיר כי, בעקבות לקחי קריסת קאר אנד גו יושמה פרוצדורה חדשה שמאפשרת שליטה רבה יותר של הנאמן בפרטים הפיננסים. כזכור, גייסה קאר אנד גו קרוב ל-90 מיליון שקל באג"ח מגופים מוסדיים והגיעה לחדלות פירעון, שחלקו נבע מדירוג גבוה מדי של מעלות.

ניו קופל הייתה חברת הליסינג הראשונה לגייס כספים מאז קריסת קאר אנד גו, כשגייסה 116 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ללקוחות מוסדיים.