תביעה: עוה"ד מרדכי דגני ויוסף וינראוך גבו חובות מחולים - ולא דיווחו לביה"ח

בתי החולים "הדסה": עורכי-הדין מעכבים העברת כספים שגבו ולא מוסרים דוחות תקופתיים"

הסתדרות מדיצינית הדסה תובעת את עורכי-הדין מרדכי דגני ויוסף וינראוך בטענה שהפרו הסכם במסגרתו התחייבו לפעול לגביית חובות. בתביעה, שהגישה לבית-המשפט השלום בירושלים, נטען כי עורכי-הדין התחייבו לטפל בגביית חובות מאנשים שקיבלו טיפול בבתי החולים שבירושלים ולא שילמו. מדו"ח של עורכי הדין עולה שהם טיפלו בכאלפיים חייבים.

לטענת הדסה, היא הורתה לעורכי-הדין לשלוח לה דו"ח לפני נקיטת הליכי הוצאה לפועל נגד חייב כלשהו, כדי לקבל את אישורה.

ואולם, לפי התביעה, עורכי הדין לא גבו את כל החובות מכל החייבים, אלא רק מחלק קטן. בנוסף, טוענת הדסה, הנתבעים לא העבירו את הכספים שגבו לחשבונה של הדסה. בינתיים לא ניתן לגבות את החובות הללו והם מתיישנים ויורדים לטמיון", נכתב בתביעה.

הדסה מציינת עוד כי עד היום עורכי-הדין טרם גבו את החובות של 791 חייבים שכלל חובותיהם מסתכם בכ-1.1 מיליון שקל. לטענתה, עורכי הדין לא דיווחו לה על גביית החובות, שמות החייבים ששילמו ושיעורי הגבייה, וכך היא הטרידה בטעות אנשים שחובותיהם כבר נפרעו. אחדים מהם נקטו נגדה הליכים משפטיים בשל כך.

עוד צוין כי עורכי הדין הודיעו שלא יעבירו לה את הכספים שגבו מהחייבים ואת מסמכיהם, עד שתיענה לדרישות שכר הטירחה "הבלתי מוצדקות" שלהם. הדסה מבקשת לחייב את עורכי-הדין להעביר לה דו"ח לגבי החייבים ואת הכספים שגבו ולחייבם לפצות אותה.

עו"ד דגני מסר בתגובה: "העברנו להדסה פירוט. אנו נעביר להדסה עוד עותק של החשבונות, ומקווים שהם ישלמו את מה שהם חייבים לנו". (ת.א 6920/05).