דירוג Aa3 של מידרוג להנפקת האג"ח הצפויה של מפעלים פטרוכימיים בהיקף 150 מיליון שקל

במסגרת השיקולים העיקריים לקביעת הדירוג מציינת מידרוג כי החוזקות של פטרוכימיים נובעות בין השאר מהפרופיל הפיננסי החזק של החברה

חברת הדירוג מידרוג העניקה היום דירוג Aa3 (מקביל ל-(-AA) של מעלות) לאג"ח שנתכננת להנפיק חברת פטרוכימיים בהיקף של עד 150 מיליון שקל.

הדירוג ניתן כחלק ממהלכי היערכות של החברה לגיוס אג"ח. מפעלים פטרוכימיים מחזיקה ב- 50% מחברת-הבת כרמל אוליפינים הפועלת בתחום הפטרוכימיה ועוסקת בייצור ושיווק של פולימרים (פוליאתילן בצפיפות נמוכה ופוליפרופילן).

חברת הבת נמצאת בעיצומו של פרוייקט השקעה במשק בהיקף של כ-315 מיליון דולר להרחבת מתקן ייצור הפוליפרופילן ומתקנים נלווים, באופן שיכפיל את כושר הייצור הקיים.

במידרוג מציינים כי מפעלים פטרוכימיים נסחרת כיום לפי שווי של יותר ממיליארד שקל וזאת לאחר זינוק של למעלה מ- 220% בשער המניה החל מתחילת שנה קודמת. במהלך שנת 2004 חל גידול של כ-223% ברווח הנקי של החברה ביחס לשנה קודמת, וברבעון הראשון של שנה זו הציגה החברה גידול נוסף ברווח הנקי של כ-154% ביחס לרווח שנרשם ברבעון המקביל אשתקד.

במסגרת השיקולים העיקריים לקביעת הדירוג מציינת מידרוג כי החוזקות של פטרוכימיים נובעות בין השאר מהפרופיל הפיננסי החזק של החברה והחזקתה בחברת הבת (כאו"ל) הנהנית גם היא מפרופיל פיננסי איתן ומהווה חברה בעלת מעמד מוביל בישראל.

עוד מציינים במידרוג בשיקולים לדירוג כי גם לאחר חלוקת הדיבידנד שהוכרזה על ידי החברה וגיוס אפשרי של חוב נוסף באמצעות הנפקת אג"ח, לא צפויה פגיעה מהותית ביחסי האיתנות המאזניים וביחסי הכיסוי של החברה.

במידרוג מוסיפים כי בכוונת פטרוכימיים למקד את פעילותה כחברת החזקות בענף הפטרוכימיה ובתחומים משיקים בישראל ובעולם, תוך ניצול ידע וניסיון שצברה בתחומים אלו.