ג'קי בן-זקן מתכנן להכניס לבורסה את פעילות הנדל"ן שלו

ישלם למשפחת בליליוס 555 אלף דולר תמורת השליטה במנופים פיננסיים * שוקל להעביר פרויקטים שנרכשו באשדוד ובאילת תמורת עשרות מ' ד'

איש העסקים ג'קי בן-זקן, חבר מועצת העיר אשדוד שהתפרסם בשנים האחרונות כבעלי קבוצת הכדורגל של העיר וכשותפו לעסקים של כדורגלן העבר חיים רביבו, נכנס לבורסה. בן-זקן עומד לרכוש ממשפחת בליליוס הירושלמית, בעלת חברת אוטו חן (לשעבר יבואנית מרצדס) את מניות השליטה בחברת מנופים פיננסים לישראל (מפל) .

בסוף השבוע התקשרה משפחת בליליוס במזכר הבנות עם עו"ד מור כהן, שפועל בנאמנות עבור בן-זקן, למכירת אחזקותיה במפל (77%) תמורת 555 אלף דולר. העסקה מותנית בהעברת הפעילות המתבצעת כיום ע"י מפל, בתחומי הנדל"ן והרכב, לידי אוטו חן.

עו"ד מור כהן, המייצג את בן-זקן, אמר היום ל"גלובס", כי הרוכש שוקל להכניס לחברה אחד או יותר מתוך שלושת הפרויקטים המרכזיים שבבעלותו, באשדוד ובאילת. "המטרה מלכתחילה היא לבצע פעילות הנדל"ן דרך החברה הבורסאית, כשעדיין לא החלטנו עם נכניס למנופים את ההשקעות שבוצעו בעבר. יתכן שבסופו של דבר יכנסו לתוכה רק עסקים חדשים שנרצה ליזום באמצעותה".

לאחרונה, רכשו בן-זקן ורביבו 50% ממתחם התחנה המרכזית באילת תמורת 2.7 מיליון דולר. השניים צפויים לקדם, יחד עם השותפה למתחם, חברת נצבא, תב"ע להקמת קניון בן כ-20 אלף מ"ר, שיתחרה בקניון היחיד הפועל כיום באילת, "מול הים", שנחשב לקניון המצליח בארץ מבחינת הכנסה למ"ר.

בתחילת השנה, רכשה קבוצת משקיעים בראשות בן-זקן ורביבו 50% ממתחם של 288 דונם הסמוך למרינה באשדוד. הרכישה בוצעה במסגרת עסקה שבה רכש הקבלן יגאל דמרי את המתחם כולו, תמורת 57 מיליון דולר במזומן, מידי חברת ק.ב.ע (קבוצת בוני ערים) שבבעלות אי.די.בי ושיכון ובינוי. נכס שלישי מרכזי שבבעלות בן-זקן ורביבו הוא הפאואר סנטר "סטאר", הפועל בצפון אשדוד, שהוקם על פי ההערכות בעלות של 34 מיליון דולר.

מפרסומים מהעת האחרונה עולה, כי בבעלות השניים גם קרקע לבניית מלון במרינה באשדוד, 11 דונם בשני אתרים שונים בביל"ו סנטר ברחובות ומגרש בן 5 דונם בפ"ת, לבניית תחנת דלק ובניין משרדים, שנרכש לאחרונה תמורת 3 מיליון דולר.

מפל, החברה שצפויה לעבור לידי בן-זקן, סובלת מגרעון של 11.9 מיליון שקל בהון העצמי שנוצר כתוצאה ממעורבותה בפרויקט "אחוזת גדרה על הפארק", בו מחזיקה החברה 25% מהזכויות. בעלת השליטה, אוטו חן, מחזיקה את יתרת הבעלות בפרויקט.

מפל נכנסה לשותפות בפרויקט בשנת 96', לאחר העברת השליטה בחברה לידי משפחת בליליוס. הפרויקט נבנה על שטח של כ-338 דונם עליו אושרה תב"ע המאפשרת בניית 610 יח"ד (קוטג'ים ודירות) וכן שטחים מסחריים.

לחברת הפרויקט יש כיום גרעון של 66 מיליון שקל בהון העצמי ושל 22 מיליון שקל בהון החוזר. למפל עצמה יש יתרת הפסד של כ-30 מיליון שקל, שתועבר לידי משפחת בליליוס במסגרת הפרדת הנכסים מהשלד הבורסאי שיועבר לידי בן-זקן.