שטחו של שדה התעופה בהרצליה יורחב - אבל מספר המטוסים לא יגדל

רשות שדות התעופה הגישה תוכנית המתאר לוועדות המחוזיות תל-אביב ומרכז; יורחב ב-100 דונם

שטח שדה התעופה בהרצליה יורחב, אבל מספר המטוסים בו לא יגדל ולא יחול שינוי בנתיבי הטיסה או בפעילות האווירית. כך נקבע בתוכנית המתאר הארצית (תמ"א) לפריסת שדות התעופה. הרשות הגישה את התוכנית לוועדה המחוזית תל-אביב ולוועדה המחוזית מרכז.

התוכנית כוללת הרחבת שטח שדה התעופה לכיוון דרום והגדלת שטחו מ-160 דונם כיום ל-266 דונם, על שטחים שבבעלות המינהל. בשדה התעופה חונים כיום 140 מטוסים בעמדות חנייה פתוחות ובמוסכים.

התוכנית כוללת גם טיפול בהשפעות הסביבתיות של שדה התעופה, בין השאר במניעת זיהום קרקע ומים, טיפול בזיהום שנוצר בעבר, שיפור בטיחותי בנושא דלקים ועוד. במאי האחרון ערך המשרד לאיכות הסביבה שימוע למנכ"ל רשות שדות התעופה, גבי אופיר, ולמנהל שדה התעופה הרצליה, איתמר פנחס, בו נדרשו לתת הסברים לגבי זיהום הנובע מהיעדר מערכת לטיפול שפכים במקום.

לטענת המשרד לאיכות הסביבה היעדרן של תשתיות אלה גורם לכך שהמוסכים בשטח שדה התעופה - מוסך אחזקות 2000 ומוסף נשר תעופה, מזרימים לסביבה תשטיפים המכילים מזהמים הגורמים לזיהום מקורות מים.

לטענת הרשות, בעלי המוסכים במקום קיבלו הוראה לחדול מהזיהום עוד ביולי 2004, והרשות בוחנת בעצמה את האפשרות להורות על סגירת המוסכים.

עוד טענה הרשות, שהיא מקפידה שלא לזהם את המים באזור שדה התעופה, וכי לאחרונה ערכה מספר בדיקות לקביעת רמת זיהום הקרקע. ממצאי הבדיקות העלו מספר נקודות זיהום על פני השטח, ובעומק מרבי של מטרים ספורים בלבד. במקומות בהם נמצא זיהום הוסרה שכבת הקרקע העליונה, ולכן לטענתה, הזיהום לא חלחל למי התהום.

רשות שדות התעופה שותפה לצוות, בראשות משרד התחבורה, לבחינת חלופות להעתקת שדה התעופה בהרצליה ממקומו. לפי שעה טרם נמצא מקום כזה בעיקר בשל התנגדות מערכת הביטחון לחלופות.