אחרי "ההצלחה" עם יעקב גינצבורג: יוסי רוזן הרצה השבוע על בחירת מנכ"לים

ביום שבו קרסה רשת קלאבמרקט הגיע היו"ר והבעלים יוסי רוזן לכנס של המי"ל והרצה בנושא "איך בוחרים מנכ"ל"

הקהל שנכח שלשום בכנס של פורום דור העתיד של המי"ל, לא יכול היה שלא לשפשף את עיניו. לא רבים האמינו כי יוסי רוזן, מבעלי רשת קלאבמרקט הקורסת, באמת יופיע וירצה בנושא "איך בוחרים בכירי המשק את מנכ"לי העתיד". מבחינה סטטיסטית, קשה היה למצוא נואם עם רקורד פחות מרשים משל רוזן בבחירת מנכ"לים. רוזן, המחזיק 7.5% מרשת קלאבמרקט, המשמש כיו"ר הרשת בנוסף לתפקידו כמנכ"ל החברה לישראל, היה מעורב בקריירה שלו בבחירה של מספר קטן של מנכ"לים, הבולט ביניהם: יעקב גינצבורג, מנכ"ל רשת קלאבמרקט. לשעבר.

גם אם לא נרחיק לכת ולא נייחס לגינצבורג את מלוא האחריות על הכישלון המהדהד של הרשת, הרי שדווקא בקלאבמרקט כבר עשו עבורנו חלק מן העבודה: פחות מ-48 שעות לפני תחילת הכנס, התפטר המנכ"ל שרוזן היה מעורב בבחירתו.

רוזן לא נמנע מפרובוקציה בנאומו, וטען כי חלק מן החברות בישראל מאופיינות במנהלים שנוהגים להקיף את עצמם במנהלים פחות טובים מהם. "זוהי תרבות ארגונית סוג ב' המייצרת הנהלה מסוג ג'", אמר רוזן, שכנראה היה קצת עצבני באותו יום. אפשר להבין אותו.

בשלב זה הביט רוזן בסיפוק בבור שכרה לעצמו, הניח את האת וקפץ פנימה. "קדנציה של מנהל בכיר צריכה להיות בין 4 שנים לשבע שנים", אמר, וכשנשאל האם הוא, במקרה, לא השלים שבע שנים בתפקידו כמנכ"ל החברה לישראל, אמר "יש יוצאים מן הכלל ויש מנהלים שלעיתים מקבלים הארכה".

לזכותו של רוזן יש לומר, כי מטרת הכנס לא הייתה להסביר ליו"רים ולבעלים איך בוחרים מנכ"ל, אלא להסביר ל"פורום דור העתיד של המי"ל", איך להשתלב בתפקיד כזה. *