דוד אסוס מגבה את שלמה רוטמן: לחב' החשמל אין כל בעיה של רזרבה בכושר הייצור העצמי

אסוס: "העובדים והנהלת החברה מחזיקים בעמדה שגובה הרזרבה צריך לעמוד לפחות על 25%"

יו"ר הרשות לחשמל, דוד אסוס, טוען כי המאבק סביב הרזרבה אינו אלא מאבק פוליטי פנימי על רקע השינויים המבניים.

אסוס אמר ל"גלובס" כי לחברת החשמל אין כל בעיה של רזרבה בכושר הייצור. "העובדים והנהלת החברה מחזיקים בעמדה שגובה הרזרבה צריך לעמוד לפחות על 25%. שיעור זה אינו מבוסס על שום מסמך מקצועי. במשך 30 שנה חברת החשמל עובדת עם רזרבה בסדר גודל של 15%, ולא היתה שום בעיה באספקת החשמל. אין שום כדאיות כלכלית לקבוע יעד לרזרבה של 25%. יעד הרזרבה שנקבע גורם להשקעות מיותרות וקידום תחנות כוח שכל תכליתן הוא למנוע כניסת יזמים פרטיים לתחום הייצור", אמר אסוס. אסוס בדבריו למעשה מגבה את עמדתו של היו"ר שלמה רוטמן, לפיה על רקע מצוקה במימון ובשל חובות חברת החשמל המסתכמים בכ-40 מיליארד שקל, יש להסתפק ברזרבה של 10% מעל שיא הביקוש.

לדעת אסוס, קיימות דרכים יעילות וכלכליות יותר לשמירה על כושר ייצור שיתן מענה בשעות ביקוש שיא. כך למשל תשלום פיצוי מוסכם על הפסקת אספקת חשמל לצרכנים מסוימים שמסכימים מראש לוותר על אספקה בשעות העומס. אסוס מגבה גם את עמדתו של נציג המדינה בדירקטוריון, שאמר שהמשק יכול לסבול הפסקות חשמל נקודתיות.

דובר חברת החשמל מסר בתגובה, כי "חברת החשמל היתה שמחה לרזרבה של 15%. בימי השרב האחרונים אנו מספקים את החשמל עם רזרבה הקרובה ל-0%". ועד עובדי חברת החשמל מסר בתגובה, כי "העובדים הם אלה שיצטרכו לספק את התשובות במקרה של שיבושים באספקת החשמל, ולהם יש את התשובות הברורות והידע מה באמת צריך משק החשמל בכל רגע נתון".