"המגבלות שמציב משרד התחבורה בכל הקשור למדיניות התעופה הנכנסת לישראל - שמים פתוחים, אינן מאפשרות גידול רציני בתיירות הנכנסת כמו גם גידול בהבאת מטעני יבוא של חומרי גלם וסחורות". כך טוען שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים במכתב לראש הממשלה, בעקבות ישיבת של ראשי לשכת התאום שדנה בנושא.
במכתב צויין כי כיום כל תוספת של טיסות של חברות זרות לישראל וממנה, חייבת לעבור אישור של מינהל התעופה האזרחי, המערים קשיים ואיננו ממהר לאשרה.
חוסר ההיצע וזמינות של טיסות לארץ, טוען ברוש במכתב לשרון, מקשה על תכנון מראש, בולם תחרות ומונע ביקושים נוספים לישראל. התוצאה - נמנעת הגעתם של מאות אלפי תיירים מדי שנה לארץ, דבר הגורם לאובדן הכנסות למשק ותרומה לתמ"ג של יותר מ-200 מיליון דולר בשנה. לדברי התעשיינים, המשמעות המעשית היא, מניעת העסקתם של כ-4,000 עובדים חדשים במגזר העסקי ובמשק.
במכתב מצויין עוד כי הגדלת היצע הטיסות ועידוד תחרות יוזילו בהכרח את מחירי הטסת מטענים בדרך האוויר. לדבריו של ברוש, המדיניות הנוכחית אף מגבילה את תנועת אנשי העסקים לארץ ומונעת בחירתה של ישראל כיעד לכינוסים זרים פוטנציאלים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.