ההסכמים הכלכליים למימון פרויקט הרכבת הקלה בירושלים נחמתו היום (א'). בין החוזים שנחתמו היו הסכם הערבות הישירה בין בנק הפועלים ובנק לאומי לבין המדינה, להענקת ערבויות בפרויקט; ההסכמים המסחריים בין הזכיינית סיטי-פס לחברת ההפעלה קונקס, והסכם בין סיטי-פס לאשטרום ואלסטום לביצוע עבודות ההקמה. בנוסף, אושר ההסכם הפיננסי בין הבנקים לקונסורציום סיטי-פס.
ההסכמים הכלכליים שנחתמו מסיימים את המו"מ הממושך להקמת הפרויקט.
סיטי-פס הזכיינית צפויה להתחיל בעבודות ולסיים את הפרויקט בדצמבר 2008. ההסכמים נחתמו במעמד ראש הממשלה, אריאל שרון.
מדובר בפרויקט של 2 מיליארד שקל. לוח הזמנים המקורי להשגת ההסכם הפיננסי נקבע לאוגוסט 2003, אך נדחה בשנתיים בשל קשיים מצד סיטי-פס בהשגת המימון הנדרש. הקושי נבע בעיקר מהמצב הביטחוני.
סיטי-פס תקבל במהלך ההקמה מענק כולל בסך 1.4 מיליארד שקל. פועלים ולאומי הם הבנקים המממנים את הפרויקט. סיטי-פס קיבלה באמצעותם הלוואה של 280 מיליון אירו לטווח קצר לתקופת ההקמה, ועוד 100 מיליון דולר הלוואה לטווח ארוך.
הקו הראשון - הקו האדום, יהיה באורך של 13.8 ק"מ. הקו יתחיל בשכונת פסגת זאב ויעבור דרך מרכז העיר ועד להר הרצל.
הסקטור הציבורי השלים את עבודות ההנדסה, שכללו בעיקר העתקת תשתיות, שעלותן הסתכמה במיליארד שקל.
הנהלת פרויקט הרכבת הקלה בירושלים אינה צפויה לפרסם מכרזים נוספים לרכבות קלות, אלא להסתפק בשלב זה בהפעלת מערכת אוטובוסים מתקדמת.
בשנת 2006 יוקם הקו הראשון במערך האוטובוסים משכונת הר חומה ועד שכונת רמות. צוות הפרויקט מגבש מחדש את מערך ההסעה התחבורתית בירושלים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.