מחלקת עסקים

רוני בירון מבית ההשקעות אוסקר גרוס מככב במכביה * משה טרי ועו"ד רם כספי מרכלים יחד על בנימין נתניהו * ואצל יוסי רוזן עסקים כרגיל כאילו קלאבמרקט לא קרסה מעולם

רוני בירון מפתיע

רוני בירון, שברוב ימות השנה מסקר חברות טכנולוגיה ישראליות בבית ההשקעות אוסקר גרוס, עלה ביום ה' לשלב חצי הגמר בתחרות הטניס של המכביה לגילאי 35 ומעלה. בדרך לחצי הגמר גבר על שחקני טניס מארה"ב ומדרום אפריקה. בירון החל לשחק טניס בגיל 11. בנעוריו השתתף בתחרויות בארץ ובעולם ואף דורג בין שמונה השחקנים המובילים בארץ בקטגורית שחקני נוער (עד גיל 18). לקראת סוף שירותו הצבאי כמדריך ספורט בחיל הקשר קיבל בירון הצעה לקבל מלגת טניס מלאה מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון בוושינגטון די.סי. הוא החליט להיענות להצעה כדי לשלב את משחקי הטניס עם השכלה אקדמאית. במהלך ארבע השנים שלמד באוניברסיטה שילב בירון משחקי טניס מטעם האוניברסיטה עם לימודי תואר ראשון במנהל עסקים. (הדס גייפמן)

יוסי רוזן מגיע

באי הכנס השנתי של פורום דור העתיד של המי"ל שהתקיים בשבוע שעבר שפשפו עיניים למראה יוסי רוזן, מנכ"ל החברה לישראל ושותף בחברה-אם של קלאבמרקט, שהגיע לכנס כמתוכנן, כאילו לא קרסה קלאבמרקט מעולם. רוזן, שהתבקש להגדיר את הנוסחה על-פיה יכולים מנהלי דור העתיד לתפוס את ראש הפירמידה הניהולית בחברות גדולות, יצא נגד התרבות הארגונית המאפיינת מנהלים ישראלים המקפידים להקיף עצמם במנהלים פחות מוצלחים מהם. באשר לשאלה כמה זמן ראוי שכל מנהל יישאר בתפקידו קבע רוזן שהזמן המינימלי הוא ארבע שנים - והמקסימלי שבע שנים. גיא כרמל, יו"ר הפורום, ערך חשבון מהיר ושאל את רוזן המכהן בתפקיד המנכ"ל זה שבע שנים, האם יש בכך רמז לסיום תפקידו, ונענה בתשובה: "יש יוצאים מן הכלל, ויש מנהלים שלעיתים מקבלים הארכה".

משה טרי מספר

יו"ר רשות ניירות ערך משה טרי והמגה עורך דין רם כספי הגיעו, עם ארבעה אורחים נוספים, לארוחת ערב יוקרתית למחצה במסעדת יועזר בר יין. הנוכחים ריכלו על בנימין נתניהו (שזכה מטרי למחמאות), נוחי דנקנר, האזינו לבדיחות עורכי דין של כספי, ואפילו הקשיבו לסיפורי הגבורה של טרי, שנשא נאום ב"סיטי" של לונדון דקות ספורות לפני שרשרת הפיגועים בעיר.