BDI: סכנת קריסה ממשית ל-14 מספקי קלאבמרקט, המעסיקים כ-1,700 עובדים

אייל ינאי: "לאחר תקופה של מספר שבועות או אף חודשים, יש לצפות לנפילות נוספות, הן כתוצאה מהחובות והן כתוצאה מירידה מסוימת בהכנסות הספקים"

קריסת רשת קלאבמרקט והחובות שהותירה, גרמו להשפעה מיידית על עשרות חברות בשוק. מבדיקה שערכה קבוצת המידע BDI עולה, כי כבר בשלב זה עלה משמעותית דרוג הסיכון של 55 מספקי הרשת ומתוכם 14 עסקים, המעסיקים כ-1,700 עובדים, נמצאים בסכנת קריסה ממשית. ב- BDI מעריכים כי בשלב זה מדובר בעיקר בחברות קטנות ובינוניות, למרות שבטווח הארוך תיתכן השפעה נוספת גם על חברות גדולות יותר.

אייל ינאי מנכ"ל משותף בקבוצת BDI טוען, כי "נפילה מסוג זה מאופיינת באפקט הדומה לגל הצונאמי. מיד לאחר הנפילה קורסות חברות קטנות שפיתחו תלות גבוהה ברשת הקלאבמרקט, או שמצבן הפיננסי היה, מלכתחילה, בינוני ומטה. לאחר תקופה של מספר שבועות או אף חודשים, יש לצפות לנפילות נוספות, הן כתוצאה מהחובות והן כתוצאה מירידה מסוימת בהכנסות הספקים".

סה"כ בדקה BDI את ההשפעה על ספקים שונים בתחומי המזון, מוצרי הצריכה, מוצרים לבית, מוצרי חשמל ושירותים נלווים כמו ניקיון, שמירה, מחשוב, כוח אדם ועוד. בנוסף נבדקה ההשפעה על השותפים של הרשת לתווי הקנייה. מהבדיקה עלה, כי לגבי חלק מהספקים ההשפעה הייתה מיידית, וכבר מספר ימים לאחר הנפילה אותרו המחאות שלא כובדו על ידי הבנקים.

סך החובות של רשת הקלאבמרקט ל- 55 הספקים הנ"ל מוערך על ידי כלכלני BDI בכ-200 מיליון שקלים, סכום המהווה כ-30% בלבד מסך חובותיה של הרשת לספקים.

עוד מציינים בחברת המחקר, כי היקף ההכנסות המצרפי של 14 החברות הנמצאות בסכנת קריסה, מוערך במאות מיליוני שקלים.

עוד בנושא:

* זוגלובק תובעת את קלאבמרקט ובעליה: טוענת כי ביצעו "תרגיל עוקץ" מתוכנן, ציני וזדוני

* השופטת ורדה אלשיך: "אין לי אלא להצר על המשך עמדתם ושתיקתם של בעלי המניות בקלאבמרקט"

* לא לחינם דרש לאומי ערבות אישית: שמן צופה הרעה בדו"חות בשל חוב קלאבמרקט

* איגוד לשכות המסחר: חובות קלאבמרקט לספקים קטנים ובינוניים - 200 מיליון שקל