טלעד מכרה את מניותיה בפורטל הספורט ONE לקיידן-מדיה-גרופ

המכירה בוצעה לפי שווי של 3 מיליון דולר * קיידן תחזיק ב-40% ממניות פורטל הספורט

זכיינית ערוץ 2, טלעד, העומדת בפני סיום פעילותה בעוד כשלושה חודשים, מוכרת את אחזקותיה בפורטל הספורט ONE. מניותיה של טלעד ב-ONE , כ-%40, נרכשו על-ידי חברת ההשקעות קיידן-מדיה-גרופ. כך נודע ל"גלובס". קיידן-מדיה-גרופ נמצאת בבעלות אנשי העסקים רון טמיר, רונן קלמנסון וגדעון מיצ'וניק. על-פי הערכות, שווי החברה לצורך העסקה הוא כ-3 מיליון דולר.

אילן טוביהו, מנכ"ל טלעד, אישר היום את הידיעה והתייחס לעניין מימוש אחזקותיה של טלעד בחברת סיטינט, מפעילת פורטל ONE. "אנחנו נפרדים מחברה מצוינת, ואין לי ספק שקיידן-מדיה-גרופ והשותפים הקיימים יצעידו את החברה קדימה".

קיידן-מדיה-גרופ מסרה בתגובה, כי בכוונתה לפעול להמשך חיזוק וביסוס ONE כאתר מוביל וכספק תוכן מרכזי בתחום הספורט בישראל.

מכירת אחזקותיה של טלעד בפורטל ONE הוא עוד שלב במימוש הנכסים של טלעד, כפי שהתווה טוביהו עם כניסתו לתפקיד מנכ"ל החברה, לאחר ההפסד של טלעד במכרז ערוץ 2. מכירת פורטל ONE מצטרפת למכירות נכסים נוספות שערך טוביהו במהלך החודשים האחרונים, שהתמקדו בעיקר במכירת תכנים טלוויזיוניים, שהכניסו לטלעד כ-4 מיליון דולר.

בין התכנים שנמכרו במהלך החודשים האחרונים, מאז כניסתו של טוביהו לתפקיד מנכ"ל טלעד (לאחר פרישתה של דורית ענבר, ששימשה כמנכ"ל החברה במהלך המכרז), תוכנית המערכונים "קצרים" וכן "מלנומה" של חיים שריר, גם היא הפקת-מקור של טלעד. התוכניות נמכרו לזכיינית ערוץ 2, רשת. בנוסף, ביצעה טלעד מספר עסקאות מכירת תכנים לזכיינית קשת, אשר כוללות בין השאר את "מעורב ירושלמי".

במהלך התקופה האחרונה פורסמו נתונים לא-רשמיים על הדו"חות הכספיים של טלעד, שלפיהם החברה סיימה את הרבעון השני של השנה ברווח של כ-5 מיליון שקל. זאת, לעומת הפסד של כ-7 מיליון שקל, שנרשם ברבעון הראשון של השנה, עוד בטרם כניסתו של טוביהו לתפקיד. אולם יצוין, כי מרבית הוצאות טלעד על מכרז ערוץ 2 נרשמו ברבעון הראשון של השנה, דבר שמסביר את ההפסד הגבוה שנרשם בו.

קיידן-מדיה-גרופ היא חברת השקעות בתחום המדיה, האינטרנט ושירותי התוכן. מעתה תחזיק קיידן %40 ממניות חברת ONE. שאר מניות החברה מצויות בידי מייסדיה ומנהליה, אודי מילנר וגיל מנקין, המחזיקים במשותף ב-%51 ממניות ONE ואילו %9 מהמניות הנותרות מוחזקות בידי יורם ארבל.

פורטל ONE הוקם בשנת 1998. חברת טלעד רכשה %40 ממניותיו במהלך שנת 2000.