המתמודדים על רשת אייס התלוננו על היעדר מסמכים - והמכרז נדחה בשבוע

"בחדר המידע אין כלום - רב הנסתר על הגלוי בזאבי רשתות" * המעטפות יימסרו ב-11 באוגוסט

בעקבות היעדר מסמכים ונתונים מספיקים בחדר המידע שנפתח למתמודדים במכרז אייס, הוחלט על דחיית המכרז, שנועד ל-4 לאוגוסט, בשבוע. המעטפות עם הצעות המתמודדים יימסרו ב-11 באוגוסט.

על-פי תנאי המכרז, לא תתבצע התמחרות, אלא יותר לקבוצה שלה זכות סירוב ראשונה, קבוצת גאון-זבידה, להגיש הצעה משווה להצעה הגבוהה ביותר במכרז.

הכונס, עו"ד ליפא מאיר, סגר כבר את העיסקה למכירת רשת אייס במסלול עוקף מכרז לקבוצת זבידה-גאון, שלה חלקים שווים בין גאון אחזקות ושלמה זבידה, השותף ברשת, לפי שווי של 17.1 מיליון דולר.

אולם לאחר שהתקבלה הצעה גבוהה יותר ב-400 אלף דולר מקבוצת מרקסטון, הוחלט לפתוח את המכרז להצעות נוספות. גופים שונים רכשו את חוברת המכרז, ביניהם קבוצת טובול, שלה פעילות קמעונאית ויצרנית בתחום חומרי הבניין; אורגד, זכיינית ברגר-קינג; מרקסטון; איתוראן; וגורמים נוספים.

המתעניינים מתלוננים, כי מאחר שהכונס החליט למכור את הרשת לקבוצת זבידה-גאון, על-מנת למזער סיבוכים משפטיים, לא נעשה מאמץ לחשוף נתונים מספיקים בחדר המידע עבור הגופים הנוספים.

כפי שפורסם ב"גלובס", נדהמו באי חדר המידע לגלות עד כמה הוא נעדר נתונים קריטיים להחלטה על הרכישה. במסגרת המכרז, מוצעים למכירה 75% מזאבי רשתות, הכוללת בשרשור את חברת זאבי ליסינג, קנה ובנה ואוטו-דיפו.

הרוכש במכרז קונה למעשה את זאבי רשתות, הכוללת את כל החברות בשרשור. אולם למתמודדים במכרז התברר, כי לחלק מחברות אלה אין כלל דו"חות כספיים זה שנתיים, לפחות. לא ברור מה מצב חברות אלה מול רשויות המס, לא ברור מה חובותיהן, ואיזה תביעות קיימות מולן. נודע, כי לאחת החברות תלוי ועומד קנס בסך מיליון שקל בגין איחור בהגשת דו"ח.

המועמדים הביעו אכזבה מהאינפורמציה המועטה בחדר מידע. "אין שם כלום. החומר המקצועי זניח מאוד", מעיד אחד המתמודדים. "חסרים נתונים והסברים להבנת העסק. יש בעיה במידע על כל החברות של זאבי רשתות. רב הנסתר על הגלוי".

הרשת, ששוויה הוערך ב-20 מיליון דולר, סיימה ברווח את 2004, שהיתה שנת שיא בביצועי אייס, עם מחזור של 570 מיליון שקל, גידול של 8% לעומת אשתקד.

משרד עו"ד ליפא מאיר מסר בתגובה: "גם המידע הקיים, שלטענת המתעניינים הוא חסר, הינו רב. מי שטוען שחסר מידע, לא חייב להגיש הצעה". בהתייחס לדחייה של המכרז, מסר המשרד, כי "היתה פנייה של מתעניינים לדחות את המכרז, כדי לקבל עוד אינפורמציה, נעננו לבקשה. מידע מוזרם כל הזמן".