מחלקת עסקים

יו"ר בנק הפועלים, שלמה נחמה, מתגייס לעזרת האגודה למען החייל * אהוד אולמרט שוקל להתערב בסוגיית הפעלתה של קלאבמרקט * וחברות הכבלים ודרור שטרום לא ייפגשו בבית המשפט

שלמה נחמה לראשות "אמץ לוחם"

יו"ר בנק הפועלים, שלמה נחמה, יהיה גם יו"ר "אמץ לוחם" של האגודה למען החייל. האגודה מסרה היום (ג') כי נחמה נענה לפנייתו של יו"ר האגודה, אלוף במיל' יצחק איתן, ויעמוד בראש פרויקט הדגל שלה. נחמה, שהכריז כי בנק הפועלים יאמץ שלושה גדודי לוחמים, אמר: "כל העם צבא, זו מציאות שלפעמים מעיקה, מעציבה, תובעת קורבנות, אך גם מקור לגאווה ולאחדות. בימים אלה נדרשים צה"ל וחייליו למלא תפקיד מרכזי במשימה שאין לגביה תמימות דעים מוחלטת - ההתנתקות מרצועת עזה. אך לרוב הגדול של העם בישראל, כולל גם לאלה המתנגדים להתנתקות, ברור כי צה"ל חייב להימצא מחוץ למחלוקת. צה"ל הוא צבא של משטר דמוקרטי, שחייליו ומפקדיו חייבים לציית להוראות ממשלה שנבחרה כדין בבחירות דמוקרטיות, ולבצען במלואן".

פרויקט "אמץ לוחם" ייצא השנה לדרך במתכונת חדשה, שבה חברה עסקית מאמצת גדוד לוחמים. האימוץ כולל פעילויות משותפות לעובדים ולחיילים ותרומה כספית. עד כה הצטרפו לפרויקט בזק בינלאומי, פרטנר, כלל-ביטוח, חברת ההשקעות TDEK ועוד.

אולמרט שוקל להתערב

שר התמ"ת, אהוד אולמרט, שוקל להתערב ולאפשר את המשך הפעלתה של קלאבמרקט כרשת שיווק עצמאית שלישית. במקביל, בוחן התמ"ת סיוע לספקים קטנים שנפגעו מההתמוטטות. מנהלי הרשת, גבי טרבלסי ושלמה נס, אמרו אתמול (ב') לממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, כי הם מעדיפים את המשך הפעלתה של הרשת כעצמאית, מבלי שתיבלע על ידי אחת הרשתות הגדולות, דבר שאף יאפשר השגת מחיר גבוה יותר בעבורה. (הדס מנור)

HOT נשארת בחוץ

שופטת בית הדין להגבלים עסקיים, מרים מזרחי, דחתה את בקשת חברות הכבלים לצרף אותן כצדדים לערר שהגישו בזק ו-Yes נגד הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, על התנאים שהציב למיזוג בין חברות הכבלים. החלטת השופטת התקבלה בניגוד לעמדתו של שטרום, שתמך בצירופן של חברות הכבלים ובאיחוד התיקים. בזק ו-Yes ביקשו לסלק על הסף ערעור שהגישו חברות הכבלים והשותפות המאוחדת הוט-טלקום, בשל אישור מותנה שנתן שטרום למיזוג חברות הכבלים. השופטת קובעת, כי אין חשש לפגיעה בזכויות חברות הכבלים אם בקשתן תידחה, מאחר שטענות שפרסו בערעורים שהגישו ובבקשות הצירוף מוכרות לשטרום ומועלות ממילא באמצעותו. את בזק מייצגים עוה"ד ניב זקלר ורוית ארבל. את Yes עוה"ד יוסי לוי, עופר קולנדר ושרון פז. את חברות הכבלים עוה"ד צבי אגמון ומתן מרידור, ואת הממונה עוה"ד דוד קינן. (שמואל דקלו)