צעיר מרמת-גן מואשם שהסיע את המחבל המתאבד לפיגוע בקניון השרון בנתניה

ביחד עם כפיר לוי מואשמים בהסעת המחבל סיף עזאם מטייבה ועבד אבו-מוך מבקה אל-גרבייה

כפיר לוי, בן 25 מרמת-גן, הואשם היום (ג') בבית המשפט המחוזי בת"א בהסעת המחבל המתאבד לפיגוע בקניון השרון בנתניה. ביחד עם כפיר לוי גם הואשמו סיף עאזם (33) מטייבה ועבד אל רחמן אבו-מוך (24) מבקה אל-גרבייה. השב"כ התיר היום לפרסם את מעצרם והגשת כתבי האישום.

הפרקליטות מאשימה אותם בחמש עבירות של הריגה וב-30 עבירות של חבלה חמורה והסעת תושב זר השוהה בישראל שלא כדין, וזאת בעקבות פיגוע ההתאבדות בחודש שעבר בקניון השרון בנתניה, בו נהרגו חמישה בני אדם וכ-90 נפצעו, בהם כ-30 בחבלות חמורות.

לטענת הפרקליטות, באמצעות עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג כל אחד מהנאשמים תרם תרומה מהותית לאירוע הפיגוע, על דרך של הובלת המחבל המתאבד ומלווהו לזירת הפיגוע.

הנאשמים, לדברי התביעה, עצמו עיניהם ונמנעו מלברר את חשדותיהם הכבדים ביחס לתכלית הובלתם של המחבל המתאבד ומלווהו עד למקום היעד והפגינו במעשיהם משום פזיזות וקלות דעת, בנוגע לחייהם של אזרחים חפים מפשע, שנפלו קורבן למעשה הטרור.

בכתב האישום נטען, כי ביום הפיגוע ובמסגרת פועלם של הנאשמים, סיף עזאם וכפיר לוי, אשר במהלך כשבעה חודשים הכניסו לתוך שטחי ישראל כ-1,600 שוהים בלתי חוקיים, תמורת בצע כסף - הם נטלו סיכון בלתי סביר במיוחד, בכך שביצעו את ההסעה הבלתי חוקית של המחבל המתאבד ומלווהו והכניסו אותם לתוך שטחי ישראל, כאשר ברשותם תיק גדול שבתוכו מטען החבלה.

התביעה טוענת עוד, כי למרות שהנאשמים הבחינו בתיק ובנוסף, הנאשם סיף עאזם אף הבחין בתיק מטען החבלה והדבר עורר את חשדו, הרי שמחששו פן יפסידו את ההסעה ואת תמורתה (1,000 שקל) נמנע מלברר עד תום את תכולתו של תיק מטען החבלה, והעלו את המחבל המתאבד ומלווהו על רכבו.

בכתב האישום גם נטען, כי סיף עזאם וכפיר לוי החביאו את המחבל המתאבד ומלווהו בחלקו האחורי המוסתר בוילונות של הרכב והובילו אותו עד לנקודת המפגש, בה אסף אותם אל תוך רכבו הנאשם עבד אל רחמן אבו-מוך, שהסיע אותם עד לנתניה וכל זאת למרות שהתעורר חשש כבד, כי מטרת ההסעה היא לביצוע פיגוע טרור נגד אזרחים ישראלים.

לדברי התביעה, אבו-מוך עצם את עיניו ונמנע מלברר את חשדו, למרות סימנים ברורים שנתעוררו בו על פי גרסתו והוא הוריד את המחבל המתאבד בסמוך לקניון השרון בנתניה והמשיך בדרכו.

עוד נטען בכתב האישום, כי מיד לאחר הפיגוע, הוא נמלט ביחד עם המלווה של המחבל מהמקום ובדרך לביתו בבקה אל-גרביה עצר את רכבו והשליך את התיק בו הוסתר מטען החבלה ולאחר שהות בביתו הוא הסיע את המלווה לביתו של אחר.