ביהמ"ש: הסכמה של עו"ד לפשרה - כמוה כהסכמת הלקוח אותו הוא מייצג

כך עולה מפסק דין שנתן שופט בימ"ש השלום בת"א יעקב שינמן בתביעה שהגישה חברת הביטוח אריה נגד מבוטחה דב כהן

הסכמה של עו"ד לפשרה - כמוה כהסכמת הלקוח אותו הוא מייצג. כך עולה מפסק דין שנתן שופט בית משפט השלום בתל-אביב יעקב שינמן בתביעה שהגישה חברת הביטוח אריה נגד מבוטחה דב כהן. באמצעות עו"ד דגנית תורן, ביקשה חברת הביטוח לאכוף הסכם פשרה שנחתם בינה לבין העו"ד שייצג את כהן.

על-פי הפשרה לה סירב כהן, עליו לשלם השתתפות עצמית של 1,500 שקל. כהן טען שאינו מחויב בתשלום מכיוון שלא קיבל הודעה של 30 יום על הסכם הפשרה וכי לא ניתנה לו האפשרות להתנגד בהתאם לסעיף 68 לחוק חוזה הביטוח.

השופט קבע, כי הסכמת עורך הדין להגיע להסכם פשרה מספקים ומספיקים כדי להיענות לדרישה הקבועה בסעיף 68 לחוק. עוד קבע השופט כי בעצם השימוש שעשה עורך הדין של התובע והנתבע בייפוי הכוח בשמו של המבוטח ובתפקיד השליחות שהוטל עליו על-ידי המבוטח ומכוחם הסכים לפשרה, קוימו הוראות סעיף 68 לחוק.

בית המשפט גם מתח ביקורת על כהן. "לא יעלה על הדעת כי המבוטח ימנע הסדר פשרה הגיוני וסביר, כאשר כל הסיכון החל עליו מסתכם בסכום ההשתתפות העצמית ושאר הסיכון עקב אי הגעה לפשרה שיכול להגיע גם למיליוני שקלים יחול רק על חברת הביטוח". השופט קיבל את תביעת חברת הביטוח אריה וחייב את כהן לשלם לה את דמי ההשתתפות העצמית בסך 1,500 שקלים בתוספת הפרשי הצמדה וריבית ממאי 2000. (ת.א 35648/03).