ביהמ"ש דחה את בקשת כדורי פיתוח עירוני לעיכוב הוצל"פ ופינוי מלון

השופט: בבקשה לא מוסבר למה הטענות לא הועלו בהתדיינויות קודמות, "ושיטה ידועה היא לעכב פינוי מקרקעין בפנייה לביהמ"ש ברגע האחרון"

ביהמ"ש המחוזי בירושלים דחה בקשה של כדורי פיתוח עירוני, לעיכוב הוצל"פ ופינוי מלון, שנקבעו לסוף יולי. כדורי ביקשה לערער על החלטת ראש ההוצל"פ בירושלים, שסירב לבקשתה לדחות את הפינוי בשלושה חודשים.

בנק מרכנתיל דיסקונט ניסה, במשך שנים, לממש חובות של עשרות מיליוני שקלים של כדורי, ובסופו של דבר פעל למימוש משכנתא על המלון.

בקשה קודמת של כדורי, לעיכוב מכירת המלון, נדחתה במאי, ואז ביקשה כדורי מראש ההוצל"פ להשהות את הפינוי, כדי למכור את המלון על ציודו (כעסק חי), ונדחתה.

לדברי השופט משה גל, "זוהי דוגמה מובהקת, לכמה ניתן להקשות בהליכי סרק על ביצוע פינוי בהוצאה לפועל". לדבריו, בבקשה לא מוסבר, למה הטענות המועלות, לא הועלו בהתדיינויות הקודמות, "ושיטה ידועה היא", אמר, "לעכב פינוי מקרקעין, בפנייה לביהמ"ש ברגע האחרון".

כדורי טענה, שלא ניתן לפנות את מיטלטלי המלון במהירות, ושלמלון יש הזמנות לכמה חודשים, אך לדברי גל, השאלה אם פינוי פשוט או מסובך, לא מצדיקה את השהייתו.

גם הטענה כי נכון למכור את המלון כעסק חי, נקבע, לא מספיקה כאן לעיכוב ביצוע, ואם לחברה יהיו טענות, על כך שניתן היה לקבל יותר עבור המלון - היא תוכל להגיש תביעה כספית. (בש"א 2571/05).