ביה"ד לעבודה: לקיים מכרז חיצוני לממונה על הנכסים והמקרקעין בקק"ל

קבע כי יש לקיים את המכרז תחת הערה כי מתקיים בעניין דיון בבית הדין, ובשל כך תוצאת המכרז תהיה כפופה לפסק הדין שיינתן

ביה"ד הארצי לעבודה קובע שיש לקיים מכרז חיצוני לתפקיד ממונה על הנכסים והמקרקעין בקק"ל, ולאפשר למועמד שייבחר להיכנס לתפקיד באופן מיידי.

פסק הדין ניתן בבקשת רשות ערעור שהגישה קק"ל, באמצעות עו"ד נחום פיינברג, על החלטת ביה"ד האזורי לעבודה בירושלים. ביה"ד האזורי קבע, במסגרת בקשה לצו זמני, כי נמצאו פגמים בעריכת המכרז החיצוני לתפקיד הממונה על הנכסים והמקרקעין.

ביה"ד האזורי קבע שהסכסוכים בין הצדדים יוכרעו בדרך של מנגנון יישוב חילוקי דעות. בהחלטה זו עיכב ביה"ד האזורי את המכרז החיצוני ועיכב גם פרסום מכרזים בשני פרויקטים לעבודות חוץ על-ידי קבלנים.

בעבר נערך מכרז פנימי לתפקיד אליו ניגשו שלושה עובדים, אך איש מהם לא נבחר. קק"ל פירסמה מכרז חיצוני אליו פנו 120 מועמדים. יום לפני התכנסות ועדת המכרזים ביקשה ההסתדרות צו מניעה. לטענת הוועד, צוין באחרונה שקק"ל פיטרה 250 עובדים בטענה למשבר כלכלי, ואילו עתה היא ממנה מינויים פוליטיים. לטענת הוועד, בין 12 שנבחרו היה עו"ד מתי חותה, פעיל בליכוד, שהמכרז היה תפור עבורו.

ביה"ד הארצי קבע, כי יש לקיים את המכרז תחת הערה כי מתקיים דיון בבית הדין, ובשל כך תוצאת המכרז תהיה כפופה לפסה"ד שיינתן.

בית הדין הארצי קבע גם, כי אין לעכב את המשך הליכי שני המכרזים לעבודת קבלנים חיצוניים. ביה"ד ציין, כי "היה מקום לקיים התייעצות עם הוועד בנושא זה, ובעתיד ההנהלה חייבת לנהוג כך", עם זאת, קבע, אין מקום לעכב את המכרזים.