עמותת ישיבת יפו תובעת 7.5 מיליון שקל מהיו"ר לשעבר ועמותת ת"א אינסטיטיוט

טוענת: התקשרו בעיסקה סודית עם קבלן בניין להעברת זכויות בבניין בבעלותה - באמצעות שימוש במסמכים מזויפים

עמותת ישיבת יפו על שם רבי נחום גרינשפן ז"ל תובעת מהיו"ר לשעבר, אברהם בידרמן מירושלים, ועמותת ת"א אינסטיטיוט, 7.5 מיליון שקל. לטענת התובעת, בידרמן, שמונה לתפקידו ע"י העסקן מרדכי אליפנט, ועמותת ת"א אינסטיטיוט גזלו לעצמם בניין בן 4 קומות על שטח של 2,614 מ"ר ביפו, אשר נבנה מכספי התובעת.

לדברי התובעת, מעשה הגזל נתגלה באקראי, אך לפני כשנה הבחינה לפתע, כי מתקיימות עבודות שיפוץ בבניין, לשם שינוי ייעודו למתקן סיעודי פרטי ו/או בית הארחה פרטי במקום מרכז קהילתי/לימודי.

התובעת טוענת, כי נודע לה כי הנתבעים התקשרו בעיסקה סודית עם קבלן בניין, שבמסגרתה העבירו לו את הזכויות בבניין. לטענתם, מעשה הגזל בוצע באמצעות מסמכים מזויפים, ובהם הסכמות פיקטיביות כביכול בשמה להעברת נכסי המקרקעין שברשותה למרדכי אליפנט.

לטענתה, אליפנט הוא "עסקן חרדי רב מעללים", שלטענתה קיימים לו מהלכים וקשרים ענפים במשרד הפנים, מנהל ישיבות ועמותות, ועד לאחרונה היה ראש מוסדות איתרי שבמסגרתם פועלות ישיבות ועמותות לרוב, ביניהן ישיבת איתרי ששמה נקשר עם פרשת אריה דרעי.

התובעת טוענת, באמצעות עוה"ד עדי בר לב וד"ר רן חנוך מובשוביץ, כי בידרמן פיברק מסמכים, הרשאות ופרוטוקולים המקנים לו כביכול סמכויות להעביר נכסים בשמה. וכי עמותת ת"א אינסטיטיוט היא זו שקיבלה לידיה שלא כדין את נכסיה של התובעת כפועל יוצא מפעולותיו של בידרמן.

התובעת מבקשת מביהמ"ש להורות לנתבעים לפנות את המקרקעין והבניין שעליהם, ולמוסרו לידיה, או לחלופין לחייבם בשווי זכויות המקרקעין בסך 7.5 מיליון שקל. התובעת מבקשת מביהמ"ש לפטור אותה מתשלום אגרה בנימוק כי נותרה חסרת כל בעקבות ריקון נכסיה. טרם הוגש כתבה הגנה. (ת.א 206405).