האוצר ממשיך בהשתלטות על הביטוח הלאומי: יעביר לחשכ"ל את הזכויות במקרקעין של המוסד

תיקון רלוונטי בחוק הביטוח הלאומי יובא מחר לאישור הממשלה; ועדת הכספים וההשקעות שליד המועצה הציבורית של הביטוח הלאומי מתנגדת להליך

נמשכת מגמת הסיפוח הזוחל של תחומי המוסד לביטוח לאומי בידי האוצר: לאחר השתלטות החשב הכללי על חשבות המוסד ועל כל תנועת הכספים שלו - יובא מחר (ג') לאישור הממשלה בהצעת חוק ההסדרים לתקציב 2006 תיקון בחוק הביטוח הלאומי, שמעביר לניהול החשב הכללי גם את הזכויות במקרקעין של המוסד, בדומה לאופן שבו מנוהלות הזכויות במקרקעין של המדינה.

ועדת הכספים וההשקעות שליד המועצה הציבורית של הביטוח הלאומי הזעיקה אתמול (א') את רה"מ, אריאל שרון, ואת סגן שר הרווחה, אברהם רביץ, להפעיל את השפעתם כדי לעצור את התהליך הלא סביר בעיניהם.

"הצעה זו הינה המשך לתהליך הדרגתי, לפיו נשחקת והולכת עצמאות המוסד לביטוח לאומי, אשר הוקם על-פי חוק כתאגיד עצמאי, תוך תלות גוברת והולכת במשרד האוצר", כותב לשרון ולרביץ חזקיה ישראל, נציג התאחדות התעשיינים במועצה ומ"מ יו"ר ועדת הכספים וההשקעות.

ישראל מזהיר, כי "תלות זו תבוא לביטוי בפגיעה ברמת השירות הניתנת לאוכלוסיות החלשות הזקוקות לשירותי המוסד. פגיעה זו תתבטא בצמצום ובסגירת סניפים ובפגיעה ברמת הנגישות לגבי אוכלוסייה זו".

ישראל מציין, כי השנים האחרונות קיבל המוסד על עצמו מגבלות תקציביות, בראשן הפחתת התקציב התלת-שנתי, שעמד על 360 מיליארד שקל בשנים 2000-2003, ל-135 מיליארד שקל עד סוף 2005.