אל על מנסה לעכב את שרון מלדון בשינוי מדיניות התעופה הלאומית

ההחלטה שתוגש לדיון מאפשרת מתן רישיון לחברות התעופה הזרות להגביר את טיסותיהן לארץ, ובכך להגדיל את התחרות מול אל על

אל על דורשת מראש הממשלה, אריאל שרון, שלא לקיים את הדיון בשינוי מדיניות התעופה עד שלא תינתן לה הזדמנות להציג נתונים.

הדין זה צפוי להתקיים מחר (ג'). ההחלטה שתוגש לדיון מאפשרת מתן רישיון לחברות התעופה הזרות להגביר את טיסותיהן לארץ, ובכך להגדיל את התחרות מול אל על.

לדברי מנכ"ל אל על, חיים רומנו, הגברת הטיסות והסרת המגבלות מחברות תעופה זרות לא תביא לארץ יותר תיירים, כפי שמבטיח משרד התיירות, אלא תגרום לתחרות גדולה ולהורדת מחירים שתפגע בסופו של דבר באל על.

רומנו מדגיש, שעל הממשלה לנהוג באל על כפי שנוהגות מדינות מערב אחרות בחברות הלאומיות שלהן, להגן עליה ועל האינטרסים שהיא מייצגת ולא לפגוע בה.

עוד אומר רומנו, שההחלטה שתובא לממשלה מהווה הפרת הבטחה מצד ראשי משרד האוצר לפיה הנושא לא יובא לדיון.

בנוסף, יש בה כדי לשנות את מדיניות התעופה כפי שתוארה בתשקיף ההנפקה של אל על, שפורסם על ידי המדינה. רומנו מציין, שמשרד התיירות משתמש במדיניות משרד התחבורה, המגן על אל על, כבתירוץ שבא לכסות על חוסר יכולתו להביא לארץ תיירים.

זאת ועוד, משרד התיירות אינו משתף פעולה עם אל על בכל הקשור למבצעים לקידום מכירות בחו"ל. רומנו מדגיש, ששוק התעופה האזרחית הוא תחרותי ודינאמי.

אל על מתמודדת מול כ-40 חברות תעופה סדירות, ביניהן חברות ענק ומול כ-70 חברות שכר. בנוסף לכך מוטלות על אל על דרישות ביטחוניות שאינן מוטלות על חברות אחרות. בנוסף מוטל עליה להחזיק צי של מטוסים מוגדר במסגרת מניית הזהב, כאשר מגבלות נוספות יביאו בסופו של דבר לחיסולה של תעשיית התעופה המקומית.

יצויין, שמשרד התיירות והחברות הזרות טוענות, שהכללים הנוקשים של משרד התחבורה גורמים לסגירת השמיים בפני חברות זרות, למחסור בטיסות ובמושבים לארץ, ובכך להפסד ישיר להכנסות המדינה. להערכת משרד התיירות, מדיניות השמים הסגורים גורמת לאי בואם לארץ של כ-480 אלף תיירים נוספים בשנה ולהפסד כספי של כ-900 מיליון דולר.