פלייבוי שואף למעמד של תאגיד מולטימדיה

מאז מינויה של כריסטי הפנר, 45, למנכ"לית בשנת 1988, אימצה חברת פלייבוי אנטרפרייזס, שיקאגו, זהות חדשה.

המו"ל האמריקני רוצה להתפתח לתאגיד עולמי של מולטימדיה. נקודות הכובד של האסטרטגיה החדשה בעסקי פלייבוי הן המדיה האלקטרונית ובתי קזינו למשחקים.

החברה רוצה להשיג את יעדיה השאפתניים בעזרת שותפים מצליחים. בחודש יוני יתחיל בגרמניה מיזם משותף עם קבוצת סיסנרוס הלטינו-אמריקנית, שמספקת חלק גדול מההון להפעלת פלייבוי טי-וי ואדולטוויז'ן (ADULTVISION) בגרמניה. תחנת השידור הזאת תוצע גם לקהל באוסטריה ולדוברי גרמנית בשווייץ. הפנר תנהל החודש שיחות בפרנקפורט ובציריך עם מפעילים פוטנציאליים של טלוויזיות בכבלים.

בעסקי הטלוויזיה הבינלאומיים תשתתף פלייבוי, לעת עתה, כשותף זוטר, עם אופציה לקנות חלקים נוספים במחירי היסוד. זה אמור גם לגבי עסק הקזינו של פלייבוי ביוון, בו תהיה שליטת הרוב בידי בנק יווני וחברת בנייה גדולה. הפנר מקווה שבאחד הימים יתנוסס דגל השפן השחור-לבן על התורנים של לפחות עשרה בתי קזינו של פלייבוי. בשנות ה-70 וה-80 סבלה פלייבוי הפסדים כבדים במלונות הקזינו שלה, אותם הפעילה בעצמה עד מכירתם. המדיניות החדשה בעסקים נועדה להגביל את הסיכונים של המו"ל.

המדור של פלייבוי באינטרנט, שממומן בעזרת פרסומת, משך לפי הדו"ח לשנת 1997 יותר מ-4.4 מיליון מבקרים מ-150 מדינות. בעקבות ההצלחה הזאת, קבוצת הקטלוג של פלייבוי רוצה להרחיב עוד יותר את המאגר שלה באינטרנט.

במסגרת חדירתה האגרסיבית למדיה האלקטרונית, יסדה החברה בשנה שעברה בארה"ב את פלייבוי סייבר קלוב. תמורת דמי השתתפות מעמיד המועדון לרשות חבריו יותר מ-150 אלף עמודים, ביניהם 500 צילומי עירום מהארכיונים של אבא הפנר, העורך הראשי של כתב העת פלייבוי, שתפוצתו קפאה כעת ל-3.2 מיליון עותקים בקירוב. אף על פי כן, פלייבוי נשאר כתב העת הנפוץ ביותר לגברים.

האסטרטגיה החדשה של פלייבוי כבר משתלמת. בשנת העסקים 1997 עלה הרווח התפעולי ב-%66, ל-15.7 מיליון דולר, לעומת 9.5 מיליון בשנה הקודמת. המחזור הגיע ל-296 מיליון דולר, לעומת 276 מיליון ב-1996. גם וול סטריט שם לב לפלייבוי. אנליסטים רואים סיכויי רווח בעיקר ממיבצעי התקשורת החדשים ומפעולות הקזינו של פלייבוי. בבורסה כמעט והוכפל ערך המניות של פלייבוי מאז ראשית 1997.« זידדויטשה צייטונג « פלייבוי שואף למעמד של תאגיד מולטימדיה