פפה ג'ון נגד פיצה האט

רשת פיצה האט, מיסודה של פפסיקו, היא ללא עוררין הרשת הבולטת בזירת הפיצה האמריקנית, המגלגלת 21 מיליארד בשנה. פיצה האט חולשת כיום על 7,200 סניפים, מתוך 58,400 פיצריות בארה"ב ומאפשרת ללקוחותיה גם לשבת בניחותא ולסעוד בסניפיה. דומינו, השניה בדירוג, שמה דגש על משלוח מהיר, בעוד הרשת השלישית, ליטל סיזרס, דוגלת ב'שתי פיצות במחיר אחת'. רשת צעירה יחסית, פפה ג'ון, הולכת ופורצת לתודעה ולמקום הרביעי עם קונספט מנוגד לחלוטין.

הרשת, שמונה 1,800 סניפים, מצהיר שהפיצה שלה היא האיכותית ביותר, וגם אם אין לזה תימוכין חד משמעי, היא אינה מהססת להשמיץ את המתחרות, ובראשן פיצה האט. בקמפיין האגרסיבי של פפה ג'ון, בנוסח דוד וגולית, נטען בין השאר כי פיצה האט משתמשת בעגבניות משומרות, בעוד פפה ג'ון מקפידה על טריות.

פיצה האט הגיבה, כמובן, בתביעה משפטית, אך לפני כן עשתה לפפה ג'ון כותרות ופירסום חינם. לפפה ג'ון גם נשק סודי נוסף בדמותו של פרנק גארני, מייסד פיצה האט, שמכר את הרשת והצטרף אליהם.

המשלוחים מהווים %70 מעסקי פפה ג'ון, והיא מעדיפה לפעול ממטבחונים קטנים וזולים יותר, שממוקמים ברחובות צדדיים ולא מרכזיים, כנהוג אצל המתחרים. יחד עם זאת, פפה ג'ון ושאר הגדולים שבחבורה חולשים רק על מחצית מההספק של הענף, העומד על שלושה מיליארד פיצות בשנה. בשאר מחזיקות עשרות אלפי הפיצריות העצמאיות והשכונתיות