צבי קצובר תובע מהמדינה פיצוי על פעולות אבישי רביב בקרית ארבע

"ההחלטה שלא להעמידו לדין מהווה הודאה שבשתיקה שמעשיו נעשו בהיתר"

ראש מועצת קרית ארבע, צבי קצובר, תבע היום בבית משפט השלום בתל-אביב 100,000 שקל פיצויים ממדינת ישראל על הנזק שנגרם לשמם הטוב של תושבי קרית ארבע, בעקבות הפעלתו של אבישי רביב כסוכן מדיח בשב"כ.

לטענת קצובר, גרם רביב לפני ארבע שנים, בתקופה בה הופעל על-ידי השב"כ, נזק לשמה הטוב של קרית ארבע, כאשר ביצע פעולות קיצוניות, הסית והתסיס נגד מדיניותו של ראש הממשלה דאז, יצחק רבין ז"ל. בין היתר, על-פי הנטען, הפיץ רביב כרוז הסתה על קיברו של ברוך גולדשטיין ובו נרמז, כי תושבי קרית ארבע עומדים מאחורי הכרוז.

עוד נטען, כי אבישי רביב הפיץ שמועה, לפיה שיתוף פעולה של קצובר עם כוחות הביטחון, הביא לגל מעצרים בקרב תושבי קרית ארבע. עוד נאמר בתביעה, כי רביב פעל מתוך קרית ארבע, תוך הטלת דופי בתושבים ואף אמר דברים בשמם כמו, בין היתר, לפעול נגד הממשלה הבוגדנית ואף קרא לרצח ראש השב"כ.

לטענת קצובר, מעשיו אלה של רביב נעשו בסמכות וברשות מפעיליו בשב"כ. צויין, כי "פרקליטות המדינה שנתנה גיבוי משפטי למעלליו של אבישי רביב, עשתה עצמה שותפה מלאה למעשיו, ועתה היא צריכה להיות אחראית לתוצאותיהם".

עוד נטען בכתב התביעה, כי ההחלטה שלא להעמיד לדין את רביב על הסתה ואי מניעת פשע, לאחר רצח רבין, מהווה מעין "הודאה שבשתיקה, כי מעשיו של רביב נעשו בהיתר ויש בכך מתן הכשר בדיעבד למעשים לא חוקיים שנעשו על-ידו".

טרם הוגש כתב-הגנה.

(עתי"ם)