קהלני יכריע בקרוב במחלוקת בין רשות החברות למשרד האוצר לגבי הפרטת בזק

הרשות בעד לזרז ההפרטה * האוצר: קודם לבטל המונופול

השר לביטחון פנים, אביגדור קהלני, נפגש היום (ב') עם מנהלת רשות החברות הממשלתיות, ציפי ליבני, לדיון בנושא הפרטתה של חברת בזק. הפגישה היא פגישת המשך לפגישה שנערכה בשבוע שעבר, בין קהלני לבין ליבני, מנכ"ל משרד האוצר, בן ציון זילברפרב, והחשב הכללי באוצר, שי טלמון.

הפגישה הקודמת היתה פגישת העבודה הראשונה של קהלני בנושא הפרטת בזק, מאז קיבל לפני מספר שבועות את האחריות על ההפרטה, במקומו של שר האוצר, יעקב נאמן.

כפי שפורסם ב"גלובס", החליט נאמן - עקב חשש לניגודי עניינים - להעביר את הטיפול בהפרטת בזק לקהלני. נאמן היה שותף במשרד עוה"ד, שטיפל בענייניה של החברה הבריטית כייבל אנד וויירלס, שהיא בעלת מניות בבזק.

קהלני מבקש ללמוד את הגישות השונות של אגף התקציבים באוצר ושל רשות החברות הממשלתיות. נודע, כי במהלך הדיון בשבוע שעבר, התברר, כי קיימת מחלוקת בין עמדת אגף התקציבים במשרד האוצר לעמדת רשות החברות.

ברשות החברות סבורים, כי אין להמתין בעניין הפרטת החברה, ולכנס מהר ככל האפשר את ועדת השרים להפרטה, ולהחליט על מכירת חבילה נוספת של מניות החברה.

לעומת זאת, באגף התקציבים סבורים, כי לפני ביצוע ההפרטה, יש קודם כל לבטל את סעיף 50 בעניין המונופול המוקנה לבזק; להגיע להסדרים מוקדמים עם העובדים, וכן לפעול להכנסת מפעיל נוסף לתחום השיחות המקומיות.

נודע, כי בכוונת קהלני להכריע בתקופה הקרובה בין שתי הסוגיות. לקראת גיבוש החלטתו מתכוון קהלני לבקר בתחילת אוגוסט במיתקני חברת בזק, בלוויית שרת התקשורת, לימור לבנת.

מנהל לשכתו של קהלני, אבי בלשניקוב, אישר את דבר קיום הפגישה בין ליבני לקהלני, אך סירב למסור פרטים לגביה. בלשניקוב גם אישר, כי קהלני יכריע בנושא הפרטת בזק לא לפני שיבקר בחברה