קרדן רכשה מניות משפ' אירני בחברה המרכזית ב-%50 מעל מחיר השוק

השקיעה ברכישה 42 מיליון שקל ותחזיק כ-%90 מהמניות

חברת ההשקעות קרדן סיכמה על רכישת מניות שותפתה לשליטה בחברת הברוקרים החברה המרכזית לני"ע, משפחת אירני המחזיקה %43 מהחברה. קרדן תשלם 42 מיליון שקל תמורת המניות, 11.8 שקל למניה, שהם %50 מעל מחיר הבורסה, ותחזיק כעת כ-%90 ממניות החברה המרכזית. בכוונת קרדן לפעול למציאת שותף אסטרטגי, ולהפוך את החברה המרכזית לגורם דומיננטי בשוק ההון.

עסקת החברה המרכזית היא נדבך נוסף בקונסולידציה בענף הברוקרים, שבו רק לאחרונה השתלטה מנורה על כור שוקי הון, חברת הביטוח הראל המשמר השלימה השתלטות על אייל ני"ע, ואילו חברת ההשקעות א. סולומון רכשה את מניות הבעלים בחברת הברוקרים ציון משאבים.

החברה המרכזית לני"ע היא חבר בורסה, ועוסקת במתן שירותי ביצוע בבורסה, בניהול תיקי השקעות, בייעוץ וחיתום בהנפקות ובניהול קרנות נאמנות. ב-98' עמד חלקה של החברה במסחר בבורסה על %4.5, בשוקי האג"ח על %2.9 ובשוק המעו"ף על %3.5. לחברה הון עצמי של 76.2 מיליון שקל בסוף דצמבר 98'. היא סיימה את השנה החולפת ברווח של 1.9 מיליון שקל, לעומת רווח של 4.8 מיליון שקל בשנת 97'. מנכ"ל החברה הוא יעקב לוינסון.

השותפות בחברה, קרדן ומשפחת אירני, לא ראו בשנה האחרונה עין בעין, מה שגרם לכמעט מאבק שליטה, כאשר כל צד מבצר את אחזקותיו במניות החברה. ברקע, עמדו תוצאותיה החלשות של מרכזית, שהוסברו בשפל הנמשך בשוק ההון