רבובנק ואקמה יתמזגו לקב' מימון שתהיה הגדולה בהולנד

שתי חברות פיננסיות קואופרטיבייות - רבובנק וחברת הביטוח אקמה הולדינג - החליטו על מיזוג שייצור את תאגיד השירותים הפיננסיים הגדול בהולנד, לפני בנקים גלובליים כמו קבוצת ING ו-ABN Amro Holding, ויפעיל לחץ חזק על חברות בנקאיות וביטוח אחרות, כמו קבוצת פורטיס.

נכסי החברה המאוחדת, לפי שוויים ב-1997, יסתכמו ב-236 מיליארד דולר, והרווח הנקי שלה יהיה 1.25 מיליארד דולר.

שני המוסדות הקואופרטיביים, בבעלות לקוחותיהם ועובדיהם, אמורים לאחד את חטיבות ניהול-הנכסים (קרנות) והביטוח שלהם במיזם משותף על בסיס %50- %50, ולהשלים מיזוג מלא בתוך שלוש שנים.

לעיסקה בין שתי החברות גם השלכות בינלאומיות. רבובנק מקיים מו"מ עם חברת הבנקאות והביטוח הבלגית KBC על ברית שתאחד את מאמצי ההתרחבות הגלובלית שלהם. רבובנק מילא תפקיד מפתח במיזוג בין קרדיטבנק ובנק CERA, שהוליד בתחילת השנה את קבוצת KBC.

רבובנק חולש על רשת בינלאומית של בנקים ב-35 מדינות, ונהנה ממעמד חזק בחיתום חברות. KBC פעיל בכמה גומחות בינלאומיות כמו חיתום אג"ח ומימון החכרת מטוסים. בגלל היקפם הצנוע עד כה, שני הבנקים התקשו לבנות רשת גלובלית איתנה בנפרד.

מעמדו הקואופרטיבי של רבובנק לא מהווה מיגבלה לצמיחתו, אך המשך הקונסולידציה בתעשיית השירותים הפיננסיים, אומרים מומחים, עשוי לאלץ אותו להתמזג בעתיד עם גורם אחר כדי להשיג מאסה קריטית