רד תקשורת מחשבים וטליה השוודית ישתפו פעולה בפיתוח תקן אינטרנט בינלאומי

שתי החברות מעוניינות לבסס טכנולוגיה המאפשרת העברת תקשורת מהירה בכבלים אופטיים, בתקן הטלקומוניקציה E1, באמצעות טכנולוגיות האינטרנט

חברת רד תקשורת מחשבים הישראלית וחברת התקשורת השוודית טליה, הודיעו על ביצוע ניסוי שדה משותף, שהוא ראשון מסוגו, להעברת מידע על-גבי תשתית של כבל אופטי. שתי החברות מתכננות לבדוק את האפשרות הטכנולוגית באספקת שרותי תקשורת ברוחב פס של 2 מגהביט (קו מסוג E1) באמצעות רשתות אזוריות-עירוניות פרטיות, המשתמשות בפרוטוקול האינטרנט IP.

הפיתוח המשותף יתבסס על מוצר חדש אשר פותח בחברת רד, בשם IPmux. רד וטליה מתכוונות לבסס תקן בינלאומי בתחום ולהקים פורום של חברות טלקומוניקציה ויצרנים מכל העולם, אשר יפעילו מערכות תקשורת על-פי תקן זה. הפורום יבחן נושאים שונים וההשלכות הנובעות מהשימוש בערוצי תקשורת רחבי פס על אופי השימוש בתשתית IP הקיימת בעולם.

"עד עתה", אמר דניאל בר-לב, מנהל מוצר בכיר ברד תקשורת מחשבים, "ברוב המקומות נחשב הרעיון להעביר תקשורת מסוג E1 על גבי תשתית IP כרעיון בלתי אפשרי, או לפחות, מהפכני מדי. חברות וספקי שירותים נמנעים, בדרך כלל, מלהשקיע בהחלפת טכנולוגיה ותשתית של מתגים קיימת, בהן הם משתמשים להעברת מידע. ה-IPmux מאפשר להעביר מידע וקול ב-IP תוך ניצול אפיקי E1 הקיימים. עלות הטכנולוגיה החדשה נמוכה יחסית. השמירה על שקיפות, איכות ומהירות העברת השדר היא בהחלט פריצת דרך".

אפי לנדא