רוסיה פירסמה מחירי מינימום להפרטות חברות האנרגיה רוזנפט וגאזפרום

בהפרטות, הקריטיות לרוסיה, יימכרו %75 מרוזנפט ו-%5 מגאזפרום

במאמציה הנואשים להגדיל את הכנסותיה, פירסמה אתמול (ב') ממשלת רוסיה את פרטי ההפרטה של שניים מנכסיה הגדולים ביותר, חברת הדלק רוזנפט וענק הגאז גאזפרום, האמורים לצאת למיכרז עוד השנה.

הממשלה הרוסית סומכת על ההנהלה החדשה שמינתה לרוזנפט בשבוע שעבר, שזו תבטיח כי התוכנית למכירת %75 מחברת הדלק הגדולה אכן תתקדם כמתוכנן, אמר סגן ראש הממשלה, בוריס נמצוב, במסיבת עיתונאים במוסקבה.

פעמיים בעבר - בניהול ההנהלה הקודמת שנחשבה מקורבת לאיל העסקים ומזכיר קהילת המדינות הבלתי-תלויות, בוריס ברזובסקי - נכשלה מכירת השליטה בחברת הדלק האחרונה שנותרה בבעלות ממשלתית.

במהלך העשוי להגדיל את שוויה הפוטנציאלי של רוזנפט בעיני המשקיעים, הודיע במקביל משרד הדלק והאנרגיה, כי רוזנפט צפויה ליטול חלק בפרוייקט סאחאלין 3, פרוייקט ענק לגילוי והפקת נפט וגאז בחבלים הרוסיים במזרח הרחוק, בשיתוף עם חברות הדלק הבינלאומיות המובילות מוביל וטקסקו.

מכירת %75 מרוזנפט תנוהל על ידי בנק ההשקעות ברונסוויק וארבורג, והממשלה קבעה לה מחיר מינימום של 1.6 מיליארד דולר.

בינתיים נמסר מפי מקורות בכירים בממשלה, כי %5 מתאגיד הענק גאזפרום, הגדול מסוגו בעולם, יימכרו בספטמבר הקרוב בחבילה אחת, ולא ביחידות נפרדות, דבר שיעשה את המכירה אטרקטיבית יותר למשקיעים אסטרטגיים.

אנליסטים מאמינים, כי רויאל דאץ'/של ההולנדית-בריטית ו-ENI האיטלקית, שתיהן שותפות אסטרטגיות של גאזפרום, מעוניינות בעיסקה כזו, השווה כ-1.25 מיליארד דולר.

שתי המכירות חיוניות להחזרת אמון המשקיעים בכלכלה הרוסית, שנפגעה בעקבות נפילת המחירים של הדלק והגז, וכתוצאה מהחששות לגבי יכולתה של הממשלה הרוסית לגיים את הסכומים הנדרשים להבראת המשק