רשות שדות התעופה תפרסם מיכרז לתיכנון שדה תעופה בינלאומי נוסף

ללא ציון אתר ההקמה - אם כי בתמ"א לשדות תעופה סומנה נבטים בנגב

רשות שדות התעופה עומדת לפרסם בימים הקרובים מיכרז לתכנון המפורט של שדה תעופה בינלאומי נוסף בישראל. בשלב זה, אין כל הנחיה מפורשת של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, לגבי האתר הספציפי שבו יוקם שדה התעופה, לרבות נבטים בנגב וזיקים בלכיש.

לפני כשנה הוציאה המועצה הארצית - למוסדות התכנון של משרד הפנים - הנחייה לעריכת תוכנית מיתאר ארצית חלקית, לנמל תעופה בינלאומי נוסף.

במסגרת ההנחיה נקבע, שמינהל התכנון במשרד הפנים ירכז את צוות עורכי התוכנית, ויפקח מטעם המועצה הארצית, על התכנון של שדה התעופה. על פי הנחיות המועצה, ביצע מינהל התכנון בדיקות רבות בתחומים שונים ומגוונים, ובשל כך התארך הזמן לבדיקות הראשוניות, עד להוצאת המיכרז לתכנון המפורט.

יצוין, כי תוכנית המיתאר הארצית לשדות תעופה, תמ"א 15/א, סימנה את אתר נבטים, כמיועד לשדה בינלאומי.

לטענת ח"כ פיני בדש, לפני כשנתיים קיבלו מינהל התעופה האזרחית ורשות שדות התעופה תקציב של למעלה ממיליון שקל, על מנת לקדם את עבודות התכנון, ולמרות זאת, בשל שיקולים לא ענייניים, הם לא מקדמים את התכנון. בשני הגופים הכחישו את הטענה.

ח"כ בדש, העומד בראש קבוצת אנשי ציבור וראשי רשויות מקומיות בנגב, למען הקמת שדה תעופה בינלאומי נוסף בנבטים, שיגר לפני ימים אחדים שאילתא לראש הממשלה, בנימין נתניהו. בדש שאל מדוע לא מקדמים משרד ראש הממשלה ומשרד התחבורה את הקמת שדה התעופה הבינלאומי הנוסף בנבטים.

על השאילתא השיב שר המדע סילבן שלום. "שדה תעופה בינלאומי נוסף צריך לקום בנבטים. זאת היתה דעתי קודם והיא דעתי כיום, ואני אעשה הכול כדי ששדה תעופה נוסף יוקם שם. הדבר הזה הוא הנכון לעשותו, כי יש בנבטים תשתית מוכנה, ולדעתי יתרום הדבר לפיתוח האזור בצורה משמעותית".

יצוין, כי שר התחבורה, שאול יהלום, הודיע, כי משרדו יבחן פעם נוספת את החלופה של הקמת שדה תעופה בינלאומי משני, בנבטים. זאת, במסגרת החלופות שנבדקות על ידי משרדי התחבורה והפנים, להקמת שדה בינלאומי נוסף