בזק: ניסוי לאינטרנט במהירות של מעל ל-500 מגה

המטרה לבחון את הטכנולוגיה בתנאי שטח, כאשר ההערכות הן שפריסה מסחרית תחל רק בעוד מספר חודשים

סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי
סטלה הנדלר / צילום: יחיאל ינאי

התוכנית לשיתוף הפעולה של בזק עם משרד התקשורת שעליו הכריז אתמול מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, כבר קורמת עור וגידים. ל"גלובס" נודע שבזק סימנה את העיר מודיעין כאתר הראשוני לניסוי בטכנולוגיה החדשה שתביא אינטרנט בקצבים של כחצי ג'יגה (500 מגה ביט בשנייה) לבתים. בניסוי אגב, מקבלת בזק קצבים של מעל לחצי ג'יגה, אבל נראה שהמטרה של החברה בשלב הראשון תהיה לשווק מהירויות של עד 500 מגה.

הטכנולוגיה החדשה קרויה G.FAST והיא מאפשרת מהירויות בקצבים שיכולים להגיע עד 1 ג'יגה לבית, וזאת בהתאם למרחק המתג מהבית. יחד עם זאת, ניתן לראות שהמפעילים שהתחילו בהטמעת הטכנולוגיה אינם מציעים את המהירות המקסימלית בשלב ראשון כך שכרגע לא ברור מה תחליט בזק.

אגף השיווק בבזק אף החל לגבש את התפיסה בנושא, כאשר המטרה היא להשיק את השירות בחודשים הקרובים, וכנראה שבמחצית השנייה של השנה. בשלב זה הניסוי מתבצע ביחד עם חברת אלקטל-לוסנט וסביר להניח שבעתיד תנסה בזק להכניס ספקים נוספים שעימם היא עובדת כמו אטראן.

אתמול הודיע משרד התקשורת כי הוא מתכוון לאפשר לבזק ולהוט הקלות בתמורה להשקעות מצידן בתשתיות. בכך הוסט הדגש מהעדפת התחרות בשוק הקווי, לטובת השקעות בתשתית.