שלמה קרמר מכר את מניותיו באימפרבה בתמורה ל-90 מיליון ד'

קרמר נפרד מהחזקותיו בחברת הסייבר, שאותה הוא הקים בשנת 2002 ושהוביל כמנכ"ל עד 2014 ■ בין בעלי המניות באימפרבה ניתן לציין את הקרן האקטיביסטית אליוט, שנכנסה להשקעה בחברת התקשורת בזק

שלמה קרמר / צילום: בז רטנר, רויטרס
שלמה קרמר / צילום: בז רטנר, רויטרס

יזם ההייטק שלמה קרמר נפרד מהחזקותיו בחברת הסייבר אימפרבה, שאותה הוא הקים בשנת 2002, ושאותה הוביל כמנכ"ל עד לשנת 2014. אימפרבה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של כ-1.5 מיליארד דולר. לפי דיווח שהועבר בסוף השבוע ל-SEC, רשות ניירות הערך של ארה"ב, שלמה קרמר החזיק בסוף שנת 2017 ב-0 מניות של אימפרבה, בעוד שבדיווח קודם, בסוף פברואר 2017, היו לקרמר כ-6.3% מהון המניות של החברה.

מניית אימפרבה  נסחרת כיום במחיר של כ-43 דולר, הדומה למחיר הממוצע בתקופה שחלפה בין שני הדיווחים על ההחזקות, כך שהמשמעות היא שקרמר מכר מניות בתמורה כוללת של למעלה מ-90 מיליון דולר. קרמר, אחד משלושת מייסדי צ'ק פוינט בעבר (יחד עם גיל שויד ומריוס נכט, שעדיין מנהלים את צ'ק פוינט), נחשב לאחד מיזמי ומשקיעי ההייטק הבולטים והונו הוערך על-ידי פורבס ב-4.6 מיליארד דולר בשנה שעברה. אחרי צ'ק פוינט ואימפרבה הקים קרמר עוד שתי חברות - טראסטיר ו-Cato. טראסטיר נמכרה ב-2013 ל-IBM וקרמר קיבל כתוצאה מהמכירה קרוב ל-300 מיליון דולר. עוד שתי חברות שבהן ביצע אקזיט צנוע יותר הן Hyperwise ו-Lacoon בהן השקיע בעבר, ושתיהן נמכרו לצ'ק פוינט בשנת 2015 בסכום כולל של 180 מיליון דולר.

אימפרבה, המספקת פתרונות אבטחת מידע לארגונים, עוברת כעת תקופה של שינוי, כשהמנכ"ל החדש, כריס היילן שנכנס לתפקידו בקיץ האחרון מוביל כעת שינוי ארגוני בחברה, שככל הנראה כולל גם פיטורי עובדים. אימפרבה הודיעה על כך בשבוע שעבר וציינה כי מטרת השינוי היא ליצור ארגון מאוחד, יעיל וממוקד בלקוחות, שיוכל לנצל את הזדמנויות הצמיחה הקיימות. השינוי הארגוני יכלול איחוד קבוצות לפי ארבע פונקציות: מכירות, שיווק, ניהול מוצרים ופיתוח מוצרים. בנוסף יצומצמו שכבות בארגון, לדברי החברה על מנת להעצים את העובדים. בחברה מצפים לחסוך כתוצאה מכך 10 מיליון דולר שיוקצו למטרות השקעה. עלות השינוי הארגוני תהיה 2.3-2.9 מיליון דולר לפני מס שיוכרו בדוחות הרבעון הראשון.

בין בעלי המניות באימפרבה ניתן לציין את הקרן האקטיביסטית אליוט, שנכנסה לאחרונה להשקעה בחברת התקשורת בזק והכריזה על כוונתה להוביל להדחת הדירקטורים המעורבים בחקירת רשות ניירות ערך. באימפרבה, הקרן השקיעה במאי 2016 כשרכשה 10.7% ממניות החברה. הקרן הכריזה אז שהיא מאמינה כי אימפרבה "פועלת בתחום אסטרטגי במיוחד בתעשיית הטכנולוגיה, עם מעמד תחרותי אטרקטיבי והיצע מוצרים משכנע" - היבטים שלדעתה אינם באים לידי ביטוי בשווי הנוכחי של אימפרבה. בהשפעת הקרן ובעקבות דיאלוג עם החברה, דווח מאוחר יותר כי אימפרבה שכרה בנק השקעות במטרה לחפש אפשרויות אסטרטגיות, כולל מכירת החברה. החברה אמנם לא נמכרה, אך הקרן דיווחה בספטמבר האחרון על מכירת חלק מהחזקותיה באימפרבה ברווח נאה, וציינה כי היא "מרוצה מההתקדמות התפעולית שהושגה בחברה בשנה האחרונה, כולל שיעור הצמיחה בהכנסות של 29% ברבעון האחרון והשיפור המשמעותי ברווח התפעולי". כיום היא מחזיקה ב-8.4% ממניות החברה.