תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

חברת הפיתוח מבני ברק שנולדה מוכנה לעבודה מרחוק

איך הופכים את ההעסקה מהבית לאופטימאלית? זוהי אחת השאלות שעולות בעולם שבו כמעט כל חברות הטכנולוגיה עברו לעבודה מרחוק • מנכ"ליות חברת 3BASE, שעובדת בדרך זו בהצלחה כבר מעל עשור, מסבירות כיצד לעשות זאת נכון

תקופת הקורונה שינתה לטובה דעות קדומות בנוגע לעבודה מרחוק / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
תקופת הקורונה שינתה לטובה דעות קדומות בנוגע לעבודה מרחוק / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף 3BASE 

שנת 2020 כמעט מאחורינו, והשינויים שהגיעו איתה אדירים והשפיעו על כל ענף וענף במשק. כמעט כל חברה בישראל נאלצה לשנות את מודל הפעולה, בין אם מדובר במסעדת שף או בחברת הייטק מצליחה.

בעוד שיש עסקים שקרסו, כאלו שנאבקים לשרוד ואחרים שעוד "צפים" מעל המים, בולטת לטובה תעשיית ההיי-טק שממשיכה לפעול במלוא המרץ. אולם מאחורי הקלעים נשמעים לעיתים קולות על קשיים - עובדים שלא תמיד קל לנהל מרחוק ואחרים שתחושת הנאמנות והמחויבות שלהם פוחתת, כשהם לא מגיעים למשרד.

אז נכון, הקורונה הגיעה וטרפה את הקלפים, אבל יש גם מי ש"נולדו מוכנים" ויודעים כיצד לעבוד מהבית בשיטה אפקטיבית, לא רק כפתרון לסגר או כאילוץ, אלא כשיטה סדורה שעובדת כמו שצריך כבר למעלה מעשור.

מנפלאות הקורונה

חברת 3BASE מקבוצת טלדור, מציעה שירותי פיתוח תוכנה במיקור חוץ כבר מראשית דרכה. החברה פועלת בהצלחה במודל המדובר עוד טרם ימי הקורונה, כשלדברי אנשיה יותר ויותר ארגונים שוכרים את שירותיה לשם תגבור צוותי הפיתוח שלהן במיקור חוץ.

בראיון עימן מסבירות מירלי רוטשטיין ונועה קלוט - המנכ"ליות המשותפות של 3BASE, איך מצליחים לצמוח עסקית בתקופת הקורונה? וכיצד חברות הייטק יכולות ליהנות מכוח אדם מקצועי ביותר, בלי לבזבז זמן או להשקיע במשכורות עתק?

"בתקופת הקורונה", הן מספרות, "הפכנו מ'נותנות שירותים' לאוטוריטות לעבודה מרחוק. היתרונות של העבודה מרחוק באו לידי ביטוי וגרמו למנהלים בחברות לבוא ולהתייעץ איתנו איך עושים את זה נכון. הקורונה תפסה אותנו הכי מוכנים שאפשר. מיד עם פרוץ המגפה, עוד בטרם הוחלט על הסגר הראשון, כלל העובדות קיבלו מחשבים ניידים וציוד אישי המתאים לעבודה מרחוק. כולן נשלחו לעבוד מהבית על מנת שלא לעורר סיכונים בריאותיים מיותרים".

מירלי רוטשטיין ונועה קלוט, מנכ"ליות משותפות, 3BASE / צילום: איציק בן דוסה
 מירלי רוטשטיין ונועה קלוט, מנכ"ליות משותפות, 3BASE / צילום: איציק בן דוסה

חיבור אפקטיבי עם הלקוח

בחברות הייטק שמעסיקות עובדים במיקור חוץ בימי שגרה, יש מי שסבורים כי גם המתכנתים המוכשרים ביותר, עלולים להישאר מחוץ לעניינים, כשהם לא חלק מארוחות הצהריים והפסקות הקפה. הקורונה שינתה את התמונה. "הפכנו להיות שוות בין שווים", מספרת אחת העובדות ב-3BASE, ומתארת מציאות שבה כל אנשי החברה עובדים מרחוק. כיום היא אף מזהה בכך יתרון מקצועי - לאור העובדה שהיא מורגלת בסוג עבודה שכזה; "יש לנו את כל האמצעים - גם הטכניים וגם הניהוליים - לבצע את העבודה מאזור מרוחק ועדיין להמשיך ולתת שירות מצוין", היא אומרת.

3Base - לפרטים על שירותי פיתוח תוכנה לחברות הייטק הקליקו כאן>>

רוטשטיין מוסיפה כי "יש קהל מגוון לשירותי פיתוח תוכנה במיקור חוץ, החל מחברות הייטק גדולות ועד לחברות סטארט-אפ קטנות". היא מציינת כי החשש שהיה קיים מעבודה במיקור חוץ הולך ומתפוגג בעקבות הקורונה: "בתחילת הדרך היו מי שטענו כי העובדות אינן חלק מה-DNA של הארגון, משום שהן לא משתתפות בשיחות המסדרון ומתקשות להשתלב בתרבות הארגונית. יחד עם זאת, בימי קורונה כמעט כולם הפנימו את העובדה שניהול נכון של פיתוח תוכנה במיקור חוץ, נשען על החיבור לתרבות הארגונית של הלקוח, והחיבור הזה נעשה באפקטיביות גם מרחוק. אחרי שאנו עורכות לעובדת התאמה אישיותית ומקצועית מדויקת לצרכי הלקוח, אנו עוברות לעסוק בחיבור יום יומי בין העובדת ללקוח, גם כאשר הקפה הוא וירטואלי".

- איך CTO או מנהל פיתוח יכולים להיות בטוחים שגייסו נכון?

"מדובר בתהליך מורכב ויש להתמחות בו. ב-12 שנות קיומנו פיתחנו יכולת להבין מה נדרש לעשות על מנת לבצע את ההתאמה המושלמת בין העובדת שלנו לבין הלקוח, על כל גווניו. ההשתלבות אצל הלקוח אינה עניין של מה בכך; יש כאן השקעה אמיתית בצרכי העובדת אל מול צרכי הלקוח, כאשר התוצאה של זה באה לידי ביטוי בשביעות רצון הדדית ונאמנות לטווח ארוך הן אלינו והן ללקוח".

עובדות ב-3base. חלק בלתי נפרד מהחברה לה הן נותנות שירות / צילום: באדיבות 3base
 עובדות ב-3base. חלק בלתי נפרד מהחברה לה הן נותנות שירות / צילום: באדיבות 3base

ומה בנוגע להיבט הטכנולוגי?

"אנחנו מגייסות עובדות בעלות חשיבה לוגית גבוהה מאוד שעונות על ה'כאבים' של הלקוחות שלנו - בין אם מדובר במנהל פיתוח בסטארט-אפ צעיר ובין אם ב-CTO של חברת הייטק מבוססת. העובדות מתמחות בטכנולוגיות הכי מתקדמות שיש כמו - Elasticsearch, Go, Spark, java ועוד רבות".

רוטשטיין מביאה דוגמה לגיוס מאסיבי מהעת האחרונה, "חברת Payoneer פנתה אלינו ערב הקורונה, בחודש פברואר האחרון, במטרה לגייס שני צוותי פיתוח במהירות וביעילות. חודש וחצי לאחר מכן, העמדנו את הצוותים המבוקשים עבור החברה. כיום מועסקות שם 18 עובדות שלנו במיקור חוץ. גיוס דומה ביצענו עבור חברת Panaya עוד ב-2015, התחלנו לעבוד איתם עם צוות של חמש עובדות וכיום יש לנו שם 22 מפתחות תוכנה. כל לקוח עבורנו הוא עולם ומלואו ואנו עושות כל מאמץ להעניק לו שירות מדויק וארוך טווח".

יציבות ומקצועיות

סקרי מכון המחקר האמריקני "גאלופ" שנערכו בשנים האחרונות מראים תמונה ברורה לגבי תעסוקת צעירים, בדגש על ענף ההייטק. רובם מחליפים עבודות לעיתים תכופות. כחמישית מהם עשויים להחליף עבודה פעם בשנה, על פי הנתונים, כ-60% מהם מאמינים שמעבר תכוף בין עבודות יקדם את הקריירה שלהם. מן הצד השני, נמצאות חברות כמו 3BASE שיודעות לשמר את העובדות שלהן לטווח ארוך ובכך גם לשמר ידע וגם לתרום רבות ללקוח עבורו הן עובדות.

לדברי קלוט, סוד ההצלחה טמון בין היתר בסוג העובדות. "המפתחות שאנו מעסיקות אמנם שייכות לדור ה-Y מבחינת הגיל, אבל במנטליות הן לגמרי דור ה-X. הן מחפשות יציבות ולא מעוניינות להחליף מקומות עבודה אחת לשנה. שלא תהיינה אי הבנות - היציבות אינה תחליף לחוסר מקצועיות, כי בעניין הזה אנו נדרשות לספק להן עבודה בקדמת הטכנולוגיה. אנו יודעות לבחור את הלקוחות שלנו באופן המשלב עבודה לטווח ארוך ולא פחות חשוב טומן בחובו אתגר רב".

3Base - לפרטים על שירותי פיתוח תוכנה לחברות הייטק הקליקו כאן>>