תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

מגורי יוקרה בירושלים: "אנשים מגיעים לעיר כדי לחיות את החלום"

הפיתוח המאסיבי שעובר על ירושלים, כמו גם הנגישות המוגברת למרכז, מביאים איתם ביקושים לבנייה יוקרתית בלב הבירה • "בשנים האחרונות הוקמו יותר מעשרה פרויקטים בסטנדרט גבוה ביותר בלב העיר • לאור הביקוש, זמני השיווק שלהם הולכים ומתקצרים", אומר יוהן קדוש, מנהל השיווק של פרויקט "ג'רוזלם ספיריט"

כניסה לבניין בפרויקט "ג'רוזלם ספיריט" / הדמיה: Viewpoint
כניסה לבניין בפרויקט "ג'רוזלם ספיריט" / הדמיה: Viewpoint

הכתבה בשיתוף ג'רוזלם ספיריט

מתיחת פנים, רק כך אפשר להגדיר את מה שמתחולל בעיר הבירה ירושלים בשנים האחרונות. עדות מהימנה לדברים ניתן לראות בתוכניות חברת הפיתוח העירונית של העיר, ובתקציביה ההולכים וגדלים. כך, אם תוכנית העבודה של החברה עמדה על 1.8 מיליארד שקל לשנת 2020 ועל 1.6 מיליארד שקל לשנת 2019, הרי שהתוכנית עבור 2021 גדלה משמעותית וכוללת השקעה כספית של כ-2.2 מיליארד שקל - ההשקעה הגדולה ביותר אי פעם.

מה יכללו העבודות השונות? בין היתר את ביצוע עבודות התשתית של הרכבת הקלה, פרויקט מחלף סחרוב, פרויקט הכפלת כביש המנהרות, הקמת מסוף וחניון אוטובוסים במחלף גולדה מאיר בצפון העיר, והקמת 17 מבני חינוך חדשים במזרח ובמערב העיר. וכן פעילות בשכונות החדשות כמו "מורדות ארנונה", הכוללת פיתוח שטחים ציבוריים, תשתיות ומערכת הכבישים, ופארקים. עוד ברשימה תמצאו גם את שדרוג גן סאקר, מגרשי ספורט, הקמת מערך שבילי אופניים ושבילי הליכה.

וזה לא מסתיים כאן. הרשות לפיתוח ירושלים מובילה מצידה את קידום תוכנית הכניסה לעיר, אשר כוללת פיתוח של האזור המדובר כרובע עירוני עסקי שוקק, אשר יפיח חיים בשער לירושלים. המתחם ישלב שימושים מעורבים לתעסוקה, מסחר, מלונאות, תיירות ותרבות, בדגש על מרחב ציבורי איכותי בלב אזור מוטה תחבורה ציבורית. התכנון כולל בינוי מרקמי של 6-10 קומות, בשילוב מגדלים בני 36 קומות.

"ההתחדשות המאסיבית המתחוללת בירושלים, הן מבחינת תחבורה, נגישות מוגברת לנתב"ג ולמרכז הארץ, והן מבחינת פיתוח תשתיות, מסחר ותעסוקה מביאה איתה לביקושים גדולים לדירות בלב העיר העמוס יחסית, מה שמוביל לבנייתם של מגדלי יוקרה באזור", מסביר יואן קדוש, מנהל השיווק בפרויקט הנדל"ן "ג'רוזלם ספיריט, המוקם בבירה. לדבריו, "הביקוש מגיע מכל הכיוונים - גם מצד תושבי ישראל וגם מצד יהודים המתגוררים מעבר לים".

פרויקט "ג'רוזלם ספיריט", ירושלים / הדמיה: Viewpoint
 פרויקט "ג'רוזלם ספיריט", ירושלים / הדמיה: Viewpoint

קדוש מפרט ומסביר כי כחלק מתנופת ההתחדשות, גם הבנייה בירושלים עוברת שינויים רבים. חברות נדל"ן שונות גילו את הפוטנציאל הגלום בעיר, גם עבור תושבי חוץ, והחלו להשקיע בפרויקטים רבים של בנייה חדשה ויוקרתית בה. אם במשך שנים בנייה חדשה התקיימה רק בשכונות שבפאתי העיר, הרי שכיום יש מגמה של התחדשות, והבנייה משתחלת בחזרה אל האזורים המבוקשים בלב העיר. "האנשים שמגיעים לירושלים רוצים לחיות את החלום ובשנים האחרונות נבנו בסביבות 10-15 פרויקטי יוקרה בלב העיר", הוא מציין ומוסיף כי "לאור הביקוש המתעצם לבנייה בסטנדרטים הגבוהים ביותר, זמני השיווק של הפרויקטים האלו הולכים ומתקצרים".

ככלל, הביקושים הגדלים משתקפים גם במחירים ומנתוני לשכת שמאי המקרקעין עולה כי מחירי הדירות בעיר זינקו בממוצע ב-31% בעשור האחרון, מ-1.398 מיליון שקל בממוצע ב-2010 למחיר של 2.003 מיליון שקל בתחילת 2020. דירות 4 חדרים רשמו את ההתייקרות החדה ביותר בתקופה זו - של 44.5% עד למחיר ממוצע של 2.138 מיליון שקל.

דירת הפנטהאוז בפרויקט ג'רוזלם ספיריט. הרוכשים מחפשים חוויה בינלאומית בלב ירושלים / הדמיה: Viewpoint
 דירת הפנטהאוז בפרויקט ג'רוזלם ספיריט. הרוכשים מחפשים חוויה בינלאומית בלב ירושלים / הדמיה: Viewpoint

ביום טוב רואים את מדבר יהודה

אחת הדוגמאות הטובות למגמת הבנייה היוקרתית היא זו של פרויקט ג'רוזלם ספיריט, שמקימה חברת הדס קפיטל. מדובר על מגדל יוקרתי בן 27 קומות הממוקם בסמוך לפארק העצמאות בירושלים, מרחק הליכה משכונת רחביה, הכולל דירות 200 דירות פאר בשטחים הנעים בין 40 מ"ר ל-130 מ"ר. החברה אף מאפשרת לרוכשים לחבר בין השטחים וכך כמה מהם חיברו 2 דירות לכדי דירת ענק אחת המשתרעת על למעלה מ-300 מ"ר. ממרבית הדירות נשקף הנוף המרהיב של חומות העיר העתיקה ובימים בעלי ראות טובה ניתן להרחיק מבט אף עד מדבר יהודה וים המלח.

"המפרט הטכני של הדירות הוא בסטנדרט הגבוה ביותר וכולל בין השאר חימום תת רצפתי, הנמכת גבס, אביזרי חשמל מתקדמים, מערכת בית חכם המאפשרת שליטה בחשמל באמצעות סמארט פון ועוד", מרחיב קדוש. "לצד זאת גם המפרט של הבניין עצמו עשיר ביותר - והוא כולל בין היתר ספא, ג'קוזי, סאונה רטובה ויבשה, מתקני כושר ופנאי, בריכת שחייה מקורה חצי אולימפית, שני מקוואות מפוארים לגברים ולנשים, שני בתי כנסת, מרתף יין, חדרי מוזיקה, קולנוע, וישיבות, אולם המיועד ל-100 איש וחדרי משחקים. כמו כן, הדיירים ייהנו משירותי לובי וקונסיירז' 24/7".

פרופיל הרוכשים בפרויקט דומה לזה שהוזכר מעלה על ידי קדוש. "מגיעים אלינו תושבי חוץ ממדינות רבות בעולם שמחפשים חוויית מגורים בינלאומית בליבה של עיר הקודש, כמו גם ישראלים שרוצים ליהנות מהחוויה הירושלמית ומהנוף המרהיב לחומות העיר העתיקה. המשותף לכולם הוא שהם רוצים להתגורר בבית האולטימטיבי מבחינתם וזה בדיוק מה שהפרויקט שלנו מציע", הוא מסכם.