אגם: דנה נפלה בעת הגשת הפרס באירוויזיון בשל רשלנות של הבמאים

המפיק הראשי: שום רכילות מרושעת לא תעיב על ההצלחה

האמן יעקב אגם, שעיצב את הפסל שניתן לזוכה בתחרות האירוויזיון במוצ"ש, ואשר דנה אינטרנשיונל נפלה בזמן הגשתו, טוען, כי היתה הזנחה מצד במאי האירוע, חגי מאוטנר ורלף ענבר, שלא נענו לבקשותיו לערוך חזרות על הגשת הפרס.

הפסל עשוי אלומיניום מוזהב ושוקל כ-7 ק"ג. אגם קיבל תמורתו 4,000 דולר, אם כי לטענתו שוויו האמיתי הוא 180 אלף דולר והוא העניק אותו במחיר סמלי כ"תרומה תרבותית".

אגם אמר היום (ג'): "ציפיתי שלרגע השיא של מתן הפרס לזוכים תהיה משמעות מיוחדת. ביקשתי שתהיה חזרה על הגשת הפרס, כי זהו רגע דרמטי שמחכים לו, וזו יצירה מיוחדת שאינה מתוכננת שירימו אותה, אלא שתעמוד על השולחן, וישחקו איתה בכל מיני מצבים. ביקשתי מבמאי המופע, חגי מאוטנר, שתיערך חזרה עם דנה אינטרנשיונל, אבל הוא התייחס אלי בסארקזם, זלזול ובהתנשאות.

"על כל דבר באירוע עשו חזרות, כמה וכמה פעמים, כמו שעון מדוקדק, אבל על מתן הפרס לא היתה שום חזרה. ביקשתי בכל הימים שלפני המופע, אבל אף אחד לא רצה לדבר איתי, ואמרו לי: יהיה בסדר. ידעתי שיקרה אסון, ואחר כך יפנו אלי.

"קבעתי בשבת עם דנה אינטרנשיונל לעשות חזרה, אבל היא לא הגיעה. נפגשתי עם הכריאוגרפית שלה, והסברתי לה באריכות מה צריך לעשות, לא להרים ולא לגעת, שיש 'לנגן' על הפסל באופן חזותי.

"כשראיתי שהיא נפלה - התפלצתי. היא לקחה את הבסיס של הפסל, וסחבה אותו. הוא עשוי שיעמוד במקום אחד, ולא שיזיזו אותו. היא ניסתה להרים אותו, בזמן שאף אחד לא תידרך אותה. אם רוצים להרים יש דרך מסויימת - לתפוס בתמיכות של שני הצדדים".

המפיק הראשי של האירוויזיון, אמנון ברקאי, אמר בתגובה: "האירוויזיון הסתיים בהצלחה גדולה. אף רכילות מרושעת לא תעיב על ההצלחה"