עסק ביום | פיצ'ר

"לפי הפידבקים שאני מקבל, בעוד חודשיים נחזור לא ל-100% אלא ל-150% פעילות ספורטיבית"

אסף רון, בעלים ומאמן ראשי של "אקטיבי X - אימוני כושר חווייתיים לילדים" • "במקום להתרחב פיזית וגיאוגרפית, הקורונה גרמה לזה שהתרחבתי דיגיטלית" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אסף רון, בעלים ומאמן ראשי של "אקטיבי X - אימוני כושר חווייתיים לילדים" / צילום: דורית גוזי
אסף רון, בעלים ומאמן ראשי של "אקטיבי X - אימוני כושר חווייתיים לילדים" / צילום: דורית גוזי

המטרה של מאמן הכושר אסף רון היא "לתת לילדים בוסט לכושר ולבריאות. מחקרים מראים שמי שעושה ספורט מגיל 8-10, יהיה לו קל יותר כמבוגר לתחזק את זה", הוא מסביר. "עד גיל הבגרות המוקדם, 13-14, אפשר לחולל שינוי. אחר כך הרבה יותר קשה לשנות הרגלים".

רון, הבעלים של "אקטיבי X - אימוני כושר חווייתיים לילדים", חובב ספורט מגיל צעיר. כדוריד, טניס, ריצה, טיולי אופניים - הכול הולך. "זה זורם בדמי", הוא מסביר. למרות זאת, הוא לא חשב לעשות מזה קריירה, אלא למד לתואר ראשון בתקשורת במכללת ספיר ולתואר שני במינהל עסקים באקדמית אונו, עם התמחות בשיווק ופרסום. "אחר כך הייתה לי 'עבודה של אנשים גדולים' בחברה שמתמחה בבתים חכמים", הוא מספר. "היה לי כיף, אבל כל הזמן דגדג לי באצבעות לעשות משהו אחר, כי הרגשתי שיש לי מתנה שאני יכול להשתמש בה - יכולת עבודה עם ילדים, ואהבה לספורט.

"כשהחלטתי לעשות את השינוי, הופתעתי מעצמי. אבל זה קרה: למדתי בווינגייט והוצאתי תעודת מאמן כושר מוסמך כולל אימון קטינים, ותעודת מאמן ילדים ועודף משקל. לפני חמש שנים פתחתי את אקטיבי X, ומהרגע הראשון זה הצליח.

"השיטה שלי היא להתאמן עם חיוך, בהנאה והומור. אני עושה חוגי כושר לילדים במסגרת מתנ"סים ברחובות ובנס ציונה. יש שני מאמנים שעבדים איתי, והשנה היינו אמורים להתרחב לעוד ערים ומקומות".

ואז באה הקורונה.
"בהתחלה היה חוסר ודאות של 'בום, מפסיקים לעבוד'. זה לא נעים, אבל אז באה הדרישה מלמטה - ההורים פנו אליי. ניסיתי לעשות שיעורים בזום, אבל זה פחות עבד. בסגר קשה לשמור על סדר יום עם הילדים, ולאנשים לא היה נוח להיות דווקא בשעות מסוימות מול המסך. ביקשו ממני גרסאות מוקלטות, וזה פחות התאים.

"ואז עשיתי מה שרציתי לעשות כמה שנים, ולא היה לי זמן: פתחתי ערוץ יוטיוב. הסרטון הראשון היה מיועד לילדי אקטיביקס, אבל זה הגיע למספר צפיות מטורף. ואז צלמתי עוד אחד, ועוד אחד. מהקושי נוצרה הזדמנות מדהימה. במקום להתרחב פיזית וגיאוגרפית - מה שעוד יקרה - יש התרחבות דיגיטלית.

"אני מקבל תגובות ממקומות שבחיים לא חשבתי שאוכל להגיע אליהם. אני רגיל לקבל פידבק תוך שנייה, כמו שחקן על במה. ופתאום אתה מקבל תגובות וחום מאנשים שאתה לא מכיר. למשל, לפני שבוע קיבלתי הודעה בפרטי ממשפחה חרדית בבני ברק, שעשו אימונים עם כדור לפי סרטון שלי. מתברר שהאנרגיה הטובה, שחשבתי שאפשר לייצר רק פנים אל פנים, עוברת בסרטונים האלה.

"קיבלתי המון פניות בעקבות הסרטונים. למשל, פנתה אליי מורה מחיפה, וביקשה להקרין את הסרטונים בתשלום בתלמידים. אמרתי לה שהמטרה שלי היא שילדים יתאמנו, ושלא צריך לשלם על זה".

מה מקור הנדיבות? זו הפרנסה שלך.
"כעצמאי קיבלתי מענקים, אז אני מוריד את הראש, יהיה בסדר. המטרה שלי היא להגיע לכמה שיותר ילדים. לא נכנסתי אפילו לשאלה כמה כסף רוצים לשלם".

הילדים שלך מופיעים איתך בסרטונים. עד כמה הם שמחו לשתף פעולה?
"הם מרגישים את חוסר הוודאות, אבל הראיתי להם שגם בתקופה הזו יש משהו שאפשר לעשות - זו הזדמנות למקסם את הסיטואציה. אמרתי להם: אתם שותפים לחלוטין בעסק. זה שיעור גם לי, וגם להם. הם די זרמו איתי, ואחר כך נהנו מהפידבק שקיבלו מהחברים שלהם ומהמורות, זה עושה להם טוב".

הקורונה עשתה גם לך טוב.
"הצלחתי לעשות כמה דברים שלא תיארתי לעצמי שאגיע אליהם. למשל, בימים אלה אני עובד על מיזם פעילות ספורטיבית של ילדים בדיגיטל. גם נוצרו כל מיני שיתופי פעולה חדשים עם אגף הספורט בעיריית רחובות ועם אתרי אינטרנט. מעבר לזה, למאמני כושר אין הרבה זמן להתאמן בעצמם, ופתאום מצאתי זמן לזה.

"ברור שהיה עדיף שנחזור מחר לאותו ווליום עבודה של לפני הקורונה. אבל בזכות התקופה הזו הייתי יותר יצירתי, ועשיתי דברים שרציתי לעשות לפני כן, כמו מערכי אימון חדשים - הכנתי חוברת של מערכי אימון שבניתי והמצאתי. אז פתאום היה לי זמן, ומזל. אני אפילו חושב שעכשיו יהיה לי יותר קל להתרחב לעוד מקומות, כי מכירים אותי מהסרטונים".

איך אתה מתנהל כלכלית כרגע?
"התשלום הוא לפי כרטיסיה. האם זה נכון כלכלית? לא יודע. אבל לי היה חשוב שהילדים יחזרו לכושר בצורה נוחה. אנחנו מתאמנים בחוץ, בפארקים, עם מסכות וריחוק חברתי. בכל אימון יש לנו חימום, מתיחות, משהו מרכזי ומשחק ספורטיבי לסיום. תוך חודש-חודשיים הילדים זוכרים את כל המתיחות בעל פה, ויודעים לאיזה שריר שייכת כל מתיחה.

"אגב, מגיעים לקבוצות גם ילדים כבדי משקל שלא מתחברים לספורט, והסוד הוא לבוא עם חבר או מישהו שאתה מכיר. זה נהיה יותר קל. למה? כי 50% מהחוויה זה האימון, ו-50% זה האווירה מסביב - המאמן והחברותא".

אתה אופטימי.
"אני רואה את האור בקצה המנהרה. עכשיו אנחנו חוזרים לעצמנו, גם אם זה לא באותה מתכונת ולא באותו ווליום. אני מאמין שעוד חודשיים, כשמזג האוויר יתחמם, יהיה פיק של פעילות ספורטיבית. לפי הפידבקים שאני מקבל, נחזור לא ל-100% אלא ל-150%".

אסף רון, בעלים ומאמן ראשי של "אקטיבי X - אימוני כושר חווייתיים לילדים" ● בן 42, נשוי ואב לשלושה, מתגורר ברחובות ● קודם לכן עבד בחברה המתמחה בבתים חכמים 

 עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il