המדען הראשי של מיקרוסופט: "נכפיל את כוח האדם של החברה בישראל - בדגש על חרדים וערבים"

המדען הראשי של מיקרוסופט מו"פ בישראל, ד"ר תומר סימון, שוחח בוועידת ההייטק השנתית של גלובס, על פיתוח השבב החדש של החברה שעשוי להחליף את זה של אינטל ועל השילוב תוכנת שיחות הוועידה, טימז, במטא-וורס • "נפנה במיוחד לאוכלוסייה החרדית והערבית כדי להעלות את החלק היחסי שלהם בקרב העובדים"

תומר סימון, המדען הראשי של  מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח / צילום: כדיה לוי
תומר סימון, המדען הראשי של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח / צילום: כדיה לוי

מיקרוסופט ישראל מתכוונת להכפיל את מספר עובדיה בשנים הקרובות להיקף של 2,500 עובדים, ותפתח מרכזי פיתוח חדשים בבאר-שבע ובירושלים, כך אמר היום (ג׳) תומר סימון, המדען הראשי של מיקרוסופט מחקר ופיתוח בישראל לנבו טבלסי, כתב הטכנולוגיה של גלובס במסגרת ועידת ההייטק השנתית של גלובס. "במקומות אלה, נפנה במיוחד לאוכלוסייה החרדית והערבית כדי להעלות את החלק היחסי שלהם בקרב עובדי החברה. אנחנו מסייעים להכשרות הטכנולוגיות שלהם ועובדים עם המדינה להתחיל הכשרות טכנולוגיות בכיתות נמוכות יותר. ישנם 250,000 אנשי הייטק ישראלים שעשו רילוקיישן לחו"ל, גם אם נחזיר רק 10% מהם, אז פתרנו את המחסור בכל אדם בהייטק הישראלי".

תגיעו לאלפי עובדים בחברה הישראלית, ומה תעשו איתם? אילו מוצרים אתם מתכוונים לפתח איתם?
"כבר היום אנחנו 55% יותר עובדים במיקרוסופט ישראל יש כיום 40 קבוצות מוצר וטכנולוגיות שונות בתחומי מוצר הענן שלנו, אז׳ור, אופיס 365 ושאר מוצרי מיקרוסופט".

אחת מפעילויות הליבה של מיקרוסופט בישראל, נוגעת לאבטחת מידע של תשתית הענן אזו׳ר ומוצרי האופיס והוינדוס, פעילות שהחלה בישראל עם רכישת הסטארט-אפ אדאלום בידי מיקרוסופט לפני כעשור. רוזן מגלה כי חלק משמעותי משכבות הסייבר של מוצרי מיקרוסופט מפותחים בישראל, בהם מוצרי הענן, נקודות הקצה, אנטי וירוס והבינה המלאכותית המנטרת רכיבי תוכנה חשודים במחשבים אישיים.

מיקרוסופט הוסיפה לאחרונה למרכז הישראלי גם פעילות פיתוח שבבי תקשורת עבור חוות שרתים ומרכזי נתונים, שמתחרה בשבבים של ענקיות כמו אינטל ואינבידיה. סימון מגלה כי התחום סומן באופן אסטרטגי על ידי מיקרוסופט העולמית, וכי החברה הקימה בחיפה ובהרצליה פעילות המפתחת שבבים הן לדאטה סנטר, והן לנקודת הקצה, כלומר לשרת. "אם מסתכלים על ישראל, מתוך 300 אלף עובדי ההייטק, עשרה אחוז עוסקים בפיתוח שבבים, כך שנוצרה כאן מומחיות גדולה מאוד בתחום".

פעילות נוספת של מיקרוסופט ישראל נוטלת חלק גם במוצרי המטאוורס, היקום התלת מימדי אליו הצטרפה פייסבוק לפני מספר שבועות. בתחום זה, צוות פיתוח ישראלי נוטל חלק במשקפי המציאות הרבודה, המשלבת את העולם הוירטואלי עם העולם האמיתי, ובאמצעות מעורבות ביישום טימז (Teams), מערכת שיחות הוידיאו והמשימות לצוותים, שכבר קיבלה גירסה וירוטאלית משלה במטא-וורס.

סימון שיתף את קהל פוקדי הועידה גם במה שעבר על מיקרוסופט במהלך מגפת הקורונה. "מאז מרץ 2020, 170 אלף עובדי מיקרוסופט עברו לעבוד מהבית. מרכזי הפיתוח בישראל היו דווקא מאלה שנפתחו ראשונים, כאשר אנחנו חזרנו לפני שבועיים לעבוד במתכונת מלאה. חלק מזה בזכות מוצרי הסייבר שמאפשרים לנו להתחבר מכל מקום באופן בטוח".