"בתחילת הקורונה כשסגרו את השמיים חשבתי שהעולם הולך להסתיים"

יהודית דורה, בת 23 מירושלים • מעצבת ובעלת אתר Mibebe • "מבחינה מסוימת הרגשתי שאני ממש רוצה 'להרגיל את השוק' ללמד את האימהות להלביש את הילדים בסגנון הספרדי שגדלתי עליו" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

יהודית דורה, מעצבת ובעלת אתר Mibebe / צילום: קובו בן עזרא
יהודית דורה, מעצבת ובעלת אתר Mibebe / צילום: קובו בן עזרא

"את העסק הקמתי בשנת 2018, אחרי לידת ביתי השנייה", מספרת יהודית דורה, "חיפשתי סגנון אירופאי ספרדי שגדלתי עליו, וזיהיתי חוסר בשוק, אז נסעתי לספרד לחופשה אחרי הלידה, ושם התחלתי ליצור קשר עם יצרנים".

העסק, Mibebe ("התינוק שלי" בספרדית), מתמקד בכל סוגי המוצרים לתינוק, שמיכות, קישוטי שיער, נעליים, גרביים, גרביונים, תיקי עגלה ועוד.

יהודית מספרת כי "בתחילת משבר הקורונה חווינו ירידה חדה בפעילות, אבל בגלל שהפעילות היתה ברשתות החברתיות, כמו פייסבוק ואינסטגרם עם כ-50 אלף עוקבים, דווקא הדבקנו את הפער וחווינו צמיחה במכירות, אבל עלויות היבוא והייצור, עלו באחוזים גבוהים בתקופת הקורונה של הגל הראשון והיוו קושי משמעותי, אך מצד שני נפגענו פחות מעסקים שהחזיקו חנות באותו התחום".

יהודית מספרת כי "אנחנו מוכרים באופן ישיר ללקוחות רק דרך האתר שלנו, מכירים אותנו מאד באינסטגרם שלנו Mibebe_il, אבל אנחנו צומחים בשנה האחרונה בשיתוף פעולה עם חנויות שמציגות את הקולקציה שלנו באופן מלא או חלקי בתוך המגוון שלהם".

"בתחילת הקורונה כשסגרו את השמיים, חשבתי שהעולם הולך להסתיים, לא ידענו מה יהיה בעתיד"\ משתפת יהודית, "לא ראיתי איך אני מעצבת קולקציה לעונה שתגיע בעוד 7 חודשים קדימה, בלי לחוש את הבדים מקרוב, בלי לשבת עם בעלי המפעל, אבל הקשיים והמחשבות לסגור היו רק בתחילת הדרך, עד שהשוק הכיר אותנו ונחשף לסגנון והסטייל שלנו, מבחינה מסוימת הרגשתי שאני ממש רוצה 'להרגיל את השוק' ללמד את האימהות להלביש את הילדים בסגנון הספרדי שגדלתי עליו".

כולם מייבאים מסין, תאילנד ואפילו וייטנאם, ואתם מייבאים מספרד, מה הייחודיות שלכם? למה דווקא ספרד? "אני לא גדלתי על הייצור מהמזרח", אומרת יהודית, "מבלי לזלזל בו, למפעלים בספרד וגם לעיצובים יש מסורת וסיפור של מאות שנים שיוצרים את הייחודיות של הסטייל הספרדי שהוא בין המובילים באופנת תינוקות בעולם, וגם באופן טבעי אין לי יכולת/מטרה להתמודד עם ענקיות אופנה, אז נכנסנו לתחום שהוא יותר נישתי, אבל אנחנו ייחודיים ובולטים יותר שם".

"לפני ההקמה קיבלתי תקציב של 5,000 אירו מאבא שלי כדי להתחיל לזוז, בתוך מספר חודשים כבר התחלנו לעמוד על הרגליים, ואנחנו עובדים בשיתוף עם בנק דיסקונט שהקים לנו קו אשראי ליבוא בסך של מאות אלפי שקלים שמתחדש בכל עונה כדי לאפשר את הצמיחה של העסק מבלי להיחנק תזרימית".

"עם התפרצות המגפה ביקשנו מהבנק להקפיא את תשלומי ההלוואה שלקחנו במהלך השנתיים הראשונות, אחרי חודשיים שלשה הבנקים קיבלו עדכון מבנק ישראל שאין אפשרות לדחות תשלומי קרן, אז הכניסו ביתרת התשלומים את כל ההלוואה, לדוגמא אם נשאר 100,000 שקלים בחמישה תשלומים ודחו לנו שניים, אז אחרי שלושה חודשים התקשרו שאין אפשרות, כי בנק ישראל לא מאשר, נשאר לנו לשלם בתוך 3 חודשים 100,000 שקלים), יאמר לזכותם שאחרי הטעות שלהם הם הציעו הלוואת גישור או משהו כזה אבל ויתרנו על התענוג".

לגבי מענקי קורונה אומרת יהודית: "לא קיבלנו מענקים כי הסתדרנו, לא היינו צריכים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il