"הסיוע שקיבלתי מהמדינה בזמן משבר הקורונה היה זעום, כמו עוד מרצים ופרילנסרים"

אביטל גרינפלד מרדכי, פתח תקווה, בת 51 • נשואה+ 3 בנות • אמנית בחוט ברזל • "סגרי הקורונה עצרו את הלימודים במסגרות הציבוריות ואף את הביקוש לסדנאות, אבל מאידך העלו להילוך גבוה את הרכישות באינטרנט ואת הביקוש למתנות מקוריות" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

אביטל גרינפלד מרדכי, אמנית בחוט ברזל / צילום: יוליה ארדיטי
אביטל גרינפלד מרדכי, אמנית בחוט ברזל / צילום: יוליה ארדיטי

"פיסול בחוט ברזל זו אהבת נעורים", אומרת אביטל גרינפלד מרדכי "בתיכון עסקתי בליפוף וביצירת תכשיטים. אחרי השחרור התלבטתי בין אמנות לתחום הטיפולי ובחרתי בתחום הטיפולי והתמקצעתי בשיטות טיפול רבות בתחום הגופני והרגשי. לימדתי עיסוי בווינגייט ובמכללות לרפואה משלימה והגשמתי חלום להיות דולה ומדריכת הכנה ללידה ואף פיתחתי שיטה ייחודית להכנה נפשית ללידה בה עסקתי הרבה שנים".

"לאחר כ-25 שנה בתחום הטיפולי", משתפת אביטל "הרגשתי שמיציתי, ומצאתי עצמי עם פלייר ביד יותר ויותר מהזמן שלי גם ביצירת תכשיטים וגם בפיסול בחוט ברזל".

לדבריה, "השינוי היה מאוד הדרגתי- צמצמתי את כמות הטיפולים ובמשך כשנה עסקתי גם בתכשיטנות וגם בחוט ברזל. מכיוון שתכשיטנות הוא שוק ענק, התחלתי לפתח ולהמציא טכניקות ויצירות בחוט ברזל. באותה תקופה סיימתי לימודי הנחיית קבוצות בבר אילן מה ששימש אותי גם בהוראה בהמשך וכך את הטכניקות שפיתחתי בחוט ברזל ארגנתי למערכי שיעור לצורך הדרכה בתחום. בשלהי 2019 החלטתי להקדיש את כולי לפיסול בחוט ברזל. התחלתי להעביר סדנאות וקורסים ובמקביל התחלתי ללמד במתנ"ס, בדיור מוגן, בבתי ספר ועוד. בשלב מסוים פנו אלי אנשים בבקשות לפסל אישי. קפצתי למים וכיום אני מפסלת לבתים, ועבור מעצבי פנים".

באופן כללי היא אומרת "סגרי הקורונה עצרו את הלימודים במסגרות הציבוריות ואף את הביקוש לסדנאות, אבל מאידך העלו להילוך גבוה את הרכישות באינטרנט ואת הביקוש למתנות מקוריות, בין היתר בזכות גישה של פרגון ורצון מצד אזרחים לסייע לאמנים כמונו למכור עבודות. השיווק האינטנסיבי (העצמי) בעיקר בקבוצות בפייסבוק חשף את עבודותיי לפרטיים, למעצבי פנים ולחנויות כמו למשל עם דל'-ארטה - בתל אביב. עם מגבלות הקורונה אנשים חיפשו דרכי בילוי בארץ ומשפחות גרעיניות וזוגות פנו אלי לסדנאות פרטיות. אני מקיימת את הסדנאות בחצר ביתי באוויר הפתוח".

"כעצמאית", היא מסבירה "הסיוע שקיבלתי מהמדינה היה זעום, כמו עוד מרצים ופרילנסרים. למעשה קיבלתי דמי אבטלה סמליים רק בזכות העובדה שהעברתי סדנא במתנ"ס לפני הקורונה כשכירה. מענקי הקורונה סייעו במעט אבל כאמור, השקעתי המון אנרגיה בקידום הסדנאות והעבודות שלי בפייסבוק ובאינסטגרם, מה שהביא זרם של הזמנות. בגדול אני חושבת שההצלחה שלי היא תוצאה של עבודה תודעתית אינטנסיבית שאני עוברת ובאהבה למה שאני עושה. אני מאמינה ורואה שאני כל הזמן צומחת גם ביצירה עצמה וגם בפן העסקי".

"השאיפה שלי היא תמיד ליהנות ממה שאני עושה ולהמשיך לפתח המצאות חדשות בתחום, להמשיך לשמח אנשים ביצירתיות שלי ולחשוף עוד קהל לדיוק ולרמה הגבוהה של יצירותיי בין היתר בזכות שיתופי פעולה עם מעצבי פנים".

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il