מעדכנים גרסה: מה עשתה המגפה לתעשיית הטרוול טק

איתי גרין, מומחה חדשנות ומייסד Innovate Israel סיפר בוועידת התיירות של ישראל על חידושים טכנולוגיים בעולם התיירות: "ישראל יכולה להיות ה'מכה' של טכנולוגיות התיירות. הטכנולוגיות הכי חשובות כיום הן אלו שימנעו את העצירה הבאה של התיירות, וכאן ישראל חזקה מאוד" • "אם יש משהו שברור היום זה מה שהספיק לתיירים עד הקורונה, לא מספיק היום ולא יספיק מחר"

איתי גרין, מומחה חדשנות ומייסד Innovate Israel & ITTS / צילום: איל יצהר
איתי גרין, מומחה חדשנות ומייסד Innovate Israel & ITTS / צילום: איל יצהר

איתי גרין, מומחה חדשנות ומייסד Innovate Israel & ITTS סיפר בוועידת התיירות של ישראל על השינויים הטכנולוגים והחשיבות שלהם בעולמות התיירות והטרוול טק: "האתגר הגדול ביותר בתקופה הזו, זה להערך לקורונה הבאה".

"התיירות הוא שוק כלכלי אדיר שחטף מכה קשה ביותר, על גבול האנושה", טען גרין. "השאלה היא האם למדנו משהו מהמשבר הזה. אם אתם חושבים שהקורונה מאחורינו, צר לי לאכזב אתכם. יש מספיק אנשים שראו את התוצאות של הקורונה, וגם אם לא תבוא בדרך הטבע, היא תבוא שלא כבדרך הטבע. כשהמגפה הבאה תגיע, הכלכלה והתיירות לא יאבדו שוב. זה האתגר הגדול ביותר. ויש אנשים שעובדים קשה מאוד כדי לעמוד באתגר הזה".

"לישראל יש יתרון אדיר בשורה של טכנולוגיות, בהן ביג דאטה, טכנולוגיות ביטחוניות, רפואה, בלוקציין, רובוטיקה, בינה מלאכותית ועוד. רבים לא מבינים את הקשר של זה לתיירות, אבל אלו בדיוק הטכנולוגיות שיכולות למנוע את העצירה הבאה של ענף התיירות במקרה של מגפה נוספת, וזה התפקיד של הממשלות לעודד חדשנות ולפעול כדי להתכונן לעתיד".

"אם יש משהו שברור היום זה מה שהספיק לתיירים עד הקורונה, לא מספיק היום ולא יספיק מחר", הכריז גרין. "חייבים להשתנות ולהתעדכן. זו לא סיסמה, משבר הוא הזדמנות פז, בה קמים מיזמים, הטכנולוגיה היום מאפשרת את מה שלא היה אפשרי בעבר, וזה לרוץ הרבה יותר מהר קדימה. במהלך המשבר ראינו שטכנולוגיות אומצו בקצב מהיר הרבה יותר ממה שהיה בערב, אוטומציה, IOT, ענן ודאטה, תשתיות, וזה לא נגמר. הקצב רק גדל, גם של הפיתוח וגם של האימוץ של הטכנולוגיה גם על ידי תאגידים, וגם על ידי הלקוחות. הלקוחות לא השתנו, אבל הציפיות שלהם כן. התעשייה חייבת להתאים את עצמה לציפיות של הלקוחות".

גרין הסביר גם כיצד ארגונים יכולים לאמץ את השינויים. "כדי להשתנות מהר, וכדי להישאר רלוונטיים הפתרון הוא לא להתחיל לפתח פתרונות בתוך הבית, אין שום סיכוי. צריך לדעת לשתף פעולה עם אנשים חכמים, וזה האתגר הגדול של כל גוף שרוצה להישאר רלוונטי".

"הנכס הגדול ביותר זה הלקוחות", אמר גרין. "האתגר הוא להגדיל את הצעת הערך ללקוחות. חדשנות פתוחה, היכולת לשתף פעולה עם יזמים וסטאראטאפים היא הדרך הטובה ביותר להישאר רלוונטיים. חברות הסטארטאפ רק מחכות שאנשי התיירות יגידו להם מה האתגרים שלהם".

"הטרדנים המובילים היום בעולם כמו תשלומים ללא מגע, אינטרנט של הדברים, צ'טבוטים, רובוטים, פרסונליזציה מבוססת ניתוח ביג דאגה, ומציאות מדומה", סיכם גרין. "מדובר בטכנולוגיות שיאפשרו את המשך התיירות גם במגיפה הבאה. זה הזמן שקהילת התיירות תפתח את השערים שלה גם לטכנולוגיות אחרות, כדי להביא פתרונות שיאפשרו את המשכה, לא רק בישראל, בכלל בעולם, אבל ישראל יכולה להיות ה'מכה' של הטכנולוגיות שיאפשרו את זה. צריך לפקוח עיניים ולמצוא את החברות הרלוונטיות".

***גילוי מלא. בשיתוף עיריית עכו, החברה לפיתוח עכו העתיקה ונצרת בע"מ ומשרד התיירות