סמנכ"ל סטארט-אפים במטא ישראל: "לא שואפים שהמטאוורס יהיה רק שלנו"

גיא מייבום, סמנכ"ל סטארט-אפים וטכנולוגיה במטא ישראל, סיפק בהרצאתו בוועידת MAD של גלובס הצצה להזדמנויות שיווקיות חדשות במטאוורס, ואמר כי "המטאוורס ייתן יתרונות וכלים אדירים בכמה תחומים: הראשון הוא ליוצרי תוכן, השני זה צריכה"

גיא מייבום, סמנכ''ל סטארט-אפים וטכנולוגיה, מטא ישראל,  בוועידת MAD 2022 / צילום: איל יצהר
גיא מייבום, סמנכ''ל סטארט-אפים וטכנולוגיה, מטא ישראל, בוועידת MAD 2022 / צילום: איל יצהר

גיא מייבום, סמנכ"ל סטארט-אפים וטכנולוגיה במטא ישראל, אמר בוועידת MAD 2022 של גלובס, שנערכה הערב (ג') ב"זאפה בפארק" בגני יהושע בתל אביב, כי "פעם היה לנו טלפון ביתי שבעזרתו היינו יכולים ליצור קשר עם אנשים לא באותו מרחב פיזי. ואז היה מחשב, שבעזרתו היינו יכולים לשלוח תמונות וטקסט. ואז יצא המובייל, שהרבה היו בטוחים שזה לא יתפוס, אבל זה כל-כך תפס, שהיום לכל אדם בקהל יש מכשיר שהוא יכול לתקשר בעזרתו עם כל בן אדם בעולם, וזה דבר מטורף. לא הגיוני שהשינוי ייגמר, המובייל זה לא הסוף. אנחנו מאמינים שאחרי זה תגיע עוד מהפכה, וזה המטאוורס".

לדבריו, "אנחנו היום יודעים להרכיב מציאות רבודה. אנחנו יודעים גם לעשות עולם וריטואלי. הרצף בין העולם הפיזי, למציאות הרבודה והווירטואלית זה המטאוורס. בתוך העולם הזה יהיה את הייצוג שלנו שייקרא אווטאר. הוא יעשה דברים וילבש דברים, ויהיו לו דברים שהוא אוהב. האווטאר יכול ללכת להופעה בפארק הירקון ולקחת חברים, וירטואליים או אמיתיים. אפשר לשחק פינג-פונג, גם עם אנשים בעולם האמיתי וגם עם אווטארים של אנשים אחרים". 

יתרונות וכלים אדירים 

מייבום סיפר כי "סביבת העבודה שלנו תהיה הרבה יותר מלאה ועשירה במטאוורס, ונוכל לעשות דברים שאנחנו יכולים לעשות היום רק בבית או רק במשרד. חינוך היום לא נהנה עד הסוף מהיתרונות שהטכנולוגיה מלאה, ובמטאוורס נוכל לקבל חוויות הרבה יותר עשירות בתחום החינוך". 

"המטאוורס מגיע, לוגית, כי לא יכול להיות שהמובייל זו התחנה הסופית. המטאוורס ייתן יתרונות וכלים אדירים בכמה תחומים: הראשון הוא ליוצרי תוכן, שיוכלו לפעול במטאוורס. הדבר השני זה צריכה - commerce. הוא לקח קיבוץ בדרום הארץ שמייצר נעליים ואפשר לו למכור את מה שהוא מייצר בכל העולם. פעם למכור בחו"ל היה סיפור מטורף, והיום זה קל. המטאוורס ייתן עוד הרבה כלים לסוחרים.

"וכמובן גם השילוב ביניהם: בחלונות ראווה ועיצוב הסופרמרקט מושקע המון מחשבה. האם זה מושקע באותה מידה בחוויות הדיגיטליות? לא ממש. תחשבו איזה סיפור אפשר לספר בעזרת יוצרי תוכן במטאוורס. היום צומח ה'דיסקאברי קומרס', תחשבו על החוויה הפיזית בה הולכים בקניון ורואים חנות חדשה - אותו דבר היום קורה בקניות אונליין, ובדיוק לזה המטאוורס ייתן הרבה יותר כלים". 

"האבולוציה הטבעית של הטכנולוגיה" 

לדברי מייבום, "אין לנו שום רעיון כוונה או שאיפה שהמטאוורס יהיה משהו שלנו (של חברת מטא, ע.א). בעינינו זו האבולוציה הטבעית של הטכנולוגיה שאנחנו שותפים בבנייה שלה. בעתיד הקצת יותר רחוק נוכל לייצר חוויות חברתיות גדולות כשהטכנולוגיה תהיה יותר שכיחה. מה שאנחנו עושים היום אמור לעבוד גם במטאוורס. אתם צריכים לשאול את עצמכם - האם מה שאתם עושים יעבוד במטאוורס?

"הדבר הכי חשוב בעיניי זה להתנסות. קשה להעביר חוויה לעומק אם לא התנסית בה. הבן שלי חתר באנטרקטיקה, באפליקציה של נשיונל ג'יאוגרפיק במטאוורס, וזה היה מטורף. אנחנו עומדים בדקה הראשונה של שני העשורים הקרובים. אנחנו מזמינים אתכם לקחת חלק".

*** גילוי מלא: הוועידה בשיתוף בנק הפועלים, התעשייה האווירית, טיקטוק, מליסרון (קניוני עופר), טאבולה, לביא מדיה וקבוצת יפעת