"התופעה של יום כיפור ייחודית לישראל ומודגשת בעיקר בגוש דן ובירושלים, אזורים המושפעים מזיהום אוויר מכלי רכב"
האם הרגולציה המתהדקת אכן תשפיע על רמת האכפתיות של המשקיעים המוסדיים ותשנה את ההתנהגות הרשלנית שמאפיינת את המשק היום? גלעד ארדן עונה על כל השאלות
בז"ן אמרה כי היא מחזקת את ידו של ארדן: "בעת ההפרטה, התחייבה ישראל לספק גז טבעי לחיפה עד סוף 2009, ועל בסיס זה נקבעה עלות הרכישה" ■ "אנו משקיעים מאמצים רבים וסכומים עצומים למען הסביבה"
כל המכוניות פולטות רעלים, ישנות פולטות יותר. המדינה משתדלת, אך ההצלחה חלקית
לפי המכרז, לראשונה ישנן דרישות סף ברכבי "הקבוצות הירוקות", אך אין עדיפות למכוניות עם רמת זיהום אוויר נמוכה ■ זאת למרות שהאוצר הוביל את "הרפורמה הירוקה" לרכישה מוגברת של כלי רכב בעלי זיהום מופחת
באזור גוש עציון נמדד הזיהום הרב ביותר: חריגות מהתקן מעל ל-70% מהימים בשנה ■ ברחובות ובתל-אביב נרשם צמצום במספר החריגות
לפני שבועיים דיווח "גלובס" כי המשרד איים להשבית את מתקן קציעות, וכי מנכ"ל מקורות זומן לשימוע בגין הפרת רישיון עסק כי לא פעל לטפל בבעיית זיהום האוויר שנגרם מהמתקן
מטה המאבק המשותף קורא לראש הממשלה לבטל לאלתר את המשך קידומו של הפרויקט, לערוך דיון מחודש בממשלה באשר להמשך פיתוח משק החשמל
האם מכוניות ירוקות הן ידידותיות גם לתחזוקה? ■ האם מכונית היברידית היא החסכונית ביותר בדלק? ■ וגם: כל הקומבינות של היצרנים באירופה - מערכות "עצור וסע" ומגדשי טורבו מתוכנתים בהתאם לחוקים הירוקים של האיחוד האירופי
על פי הצעת הרשות, התמריץ על חיסכון בזיהום יעמוד על 11.36 אג' לקוט"ש ■ בנוסף, הרשות תקבע מחיר מינימום להבטחת ודאות מול המוסדות המממנים
גרינפיס: "הגיע תורו של הציבור לומר את דברו" ■ השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, יזם כנס חירום כנגד הכוונה להמשיך בהליכי האישור להקמת התחנה
כך עולה מתוצאות פרויקט בדיקות הפתע בארובות מפעלים שערכו ב-2008 במשרד להגנת הסביבה ■ גלעד ארדן: "אינו מוכן להשלים עם המצב שבו אחוז גבוה מהמפעלים חורג מהמותר ומסכן את בריאות הציבור"
גלעד ארדן: "ליבן של תקנות אלו הוא בקביעת תקני פליטה מחייבים לכלל תחנות הכוח הקיימות ולאלה שיקומו"
בקובלנה, שהוגשה לפי החוק למניעת מפגעים, טוענים תושבי מושב ניר-גלים כי הם סובלים שנים רבות ממטרדי ריח, רעש וזיהום אוויר חזקים ובלתי סבירים, שמקורם לכאורה במפעל חברת אגן יצרני כימיקלים
בכך נענה משרד התחבורה לבקשת התאחדות התעשיינים ■ החלופה - מבני תעשייה ללא עשן, כמקובל באזורי תעשייה במדינות האיחוד האירופי
לכל רכב תיקבע דרגה במדרג של 1-15 לפי רמת הזיהום שלו ■ התקנות שאישרה הוועדה הן חלק ממהלך רחב יותר שמקדמת רשות המסים, הכולל תמריצי מיסוי לכלי רכב ידידותיים לסביבה - "מיסוי ירוק"
בזןהמשרד להגנת הסביבההתחנה המרכזית בת"אזיהוםזיהום סביבהמפרץ חיפהמשבר האקליםמשרד האנרגיהעיריית תל אביבתמר זנדברג